فعالان قرآنی از موازی کاری رنج می‌برند
کد خبر: 3994141
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
انتظار جامعه قرآنی از دولت/ 8

فعالان قرآنی از موازی کاری رنج می‌برند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گاهی بودجه صرف کارهای موازی می‌شود، گفت: در حوزه قرآنی، نیاز به هم‌افزایی بین حوزه‌ای و بین دستگاه‌های کشور در این حوزه بسیار احساس می‌شود که لازم است این دید و نگرش اصلاح شود.

فعالان قرآنی از موازی کاری رنج می‌برندحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های حوزه قرآن، عدم توجه صفر تا صد یک حوزه در قالب یک اداره و دستگاه اجرایی است.

وی با بیان اینکه موازی‌کاری در دستگاه‌های حاکمیتی آسیبی جدی است، افزود: گاهی مدیران اندیشه قرآنی ندارند و این باعث می‌شود کارهای قرآنی به نتیجه نرسد.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: با ایجاد ساختارهای طویل مشکلات حوزه قرآنی در کشورمان حل نخواهد شد؛ ما موافق افزایش بودجه هستیم، اما ساختارها باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه گاهی بودجه صرف کارهای موازی می‌شود، تصریح کرد: در حوزه قرآنی، نیاز به هم‌افزایی بین حوزه‌ای و بین دستگاه‌های کشور در این حوزه بسیار احساس می‌شود که لازم است این دید و نگرش اصلاح شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نهادها به صورت موازی کاری و واگرایی نسبت به همدیگر در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: مطالبات حمایتی و فرهنگ‌سازی استفاده از وئقف، مهم‌ترین اولویت‌هاست.

بخشی‌پور با بیان اینکه نیازمند شیوه‌های کارآمد برای مدیریت هستیم، افزود: باید برای فعالان قرآنی برنامه ارزشیابی طراحی کنیم و مطابق اثرگذاری بودجه به آنها اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه باید سیاست گذاری‌ها اساسی باشد، ادامه داد: سیاست‌گذاری‌های درست براساس بودجه تحصیصی می‌تواند از بسیاری از هدررفت‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقف مشارکتی در حوزه قرآنی نیز می‌تواند تا حدی کمبود بودجه‌ها را بپوشاند چراکه با این خیرخواهی رقبه‌ای خریداری و صرف مؤسسات قرآنی می‌شود.

بخشی‌پور ادامه داد: اکنون که قیمت املاک افزایش یافته، مردم می‌توانند با گذاشتن اندکی مبلغ در وقف مشارکتی برای راه‌اندازی یک بنا برای فعالیت‌های قرآنی مشارکت کنند.

وی یادآور شد: وقف مشارکتی ظرفیت جدیدی برای ادامه فعالیت‌های قرآنی است که باید بیشتر به آن توجه شود تا بتوانیم در تأمین فعالیت‌های قرآنی مؤثر باشیم.

انتهای پیام
captcha