مسابقات قرآنی را آسیب‌شناسی نکرده‌ایم / ضرورت تشکیل اتاق فکر
کد خبر: 3993851
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
انتظار جامعه قرآنی از دولت/ 7

مسابقات قرآنی را آسیب‌شناسی نکرده‌ایم / ضرورت تشکیل اتاق فکر

یک داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: پیشنهاد می‌شود مدیران قرآنی هرساله پیش از برگزاری مسابقات، جلسات توجیهی برای آسیب‌شناسی مسابقات در سال‌های گذشته و تلاش برای برون‌رفت از آن‌ها و همچنین شنیدن تفکرات جامعه قرآنی برگزار کنند.

مسابقات قرآنی را آسیب‌شناسی نکرده‌ایم / ضرورت تشکیل اتاق فکرمطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسابقات قرآنی در این سال‌ها بالیده نشده‌اند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی که باید رهگذری برای دیده شدن فعالان قرآنی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشند، افزود: فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی از برترین‌های کشوری هستند، اما زمانی که موقع بارور شدن آن‌ها می‌رسد؛ یعنی مسابقات قرآن تقریبا سهمی از دیده شدن ندارند چراکه راه مسابقات قرآن را درست نرفته‌ایم.


بیشتر بخوانید:


این فعال قرآنی با بیان اینکه ما تنها به این فکر می‌کنیم که مسابقات را برگزار کنیم؛ اینکه چگونه و با چه کیفیتی برگزار کنیم را دقت نمی‌کنیم، تصریح کرد: ضعف بزرگ ما بی‌تدبیری و عدم تفکر پیش از برگزاری سالانه مسابقات است؛ امری که ما را به هیچ هدفی رهنمون نخواهد شد.

خراشادی‌زاده ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مدیران قرآنی هرساله پیش از برگزاری مسابقات، جلسات توجیهی برای آسیب‌شناسی مسابقات در سال‌های گذشته و تلاش برای برون‌رفت از آن‌ها و همچنین شنیدن تفکرات جامعه قرآنی برگزار کنند.

وی افزود: در واقع ما برای تحقق اهداف اصلی مسابقات قرآنی نیازمند یک اتاق فکر مشتمل از فعالان قرآنی هستیم؛ فعالانی که در طول سال با نخبگان ارتباط دارند و خوب می‌دانند برگزاری چه سطحی از مسابقات به آنان کمک خواهد کرد.

این داور مسابقات قرآن بیان کرد: باید پیش از برگزاری مسابقات فراخوان‌هایی اصولی به مراکز مختلف دانشگاه‌ها داده شود تا تخبگان قرآنی جذب شوند؛ فراموش نکنیم

خراشادی‌زاده با بیان اینکه بررسی اصولی روند پیشرفت جامعه قرآنی نیز در طول سال کمک شایانی به برگزاری اصولی مسابقات خواهد کرد، افزود: باید یاد بگیریم تنها به واسطه عملکرد دادن به مسابقات ننگریم.

وی تصریح کرد: باید به جنبه‌های محتوایی و بین‌المللی کردن مسابقات منطقه‌ای نیز فکر کنیم؛ نباید خود را دست کم گرفته و به هر مسابقه‌ای راضی شویم.

این داور مسابقات قرآن با بیان اینکه از مدیران دولت جدید تقاضا داریم مسابقات قرآنی را که تنها دلخوشی فعالان قرآنی است با دقت بنگرند، بیان کرد: حقیقت این است برای برگزاری مسابقات، هیج فکر و تدبیری نداریم.

خراشادی‌زاده ادامه داد: مدیران قرآنی، تدوین سند جامع مسابقات قرآنی را مدنظر قرار دهند تا به رهگذر مناسبی برای برون رفت از این شرایط برسیم.

انتهای پیام
captcha