واکنش‌ گسترده نسبت به اهانت صهیونیست‌ها به قرآن در کرانه باختری
کد خبر: 4149670
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

واکنش‌ گسترده نسبت به اهانت صهیونیست‌ها به قرآن در کرانه باختری

جنبش‌های مقاومت فلسطینی، کاربران شبکه‌های اجتماعی و تشکیلات خودگردان اهانت شهرک‌نشینان صهیونیست به قرآن کریم را با شدت محکوم کرده و نسبت به برافروخته شدن «جنگ دینی» هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله شهرک نشینان صهیونیست به مساجد شهرک های ترمسعیا و عوریف فلسطین و هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.

از روز سه شنبه این هفته چندین روستا و شهرک فلسطینی شاهد حملات شهرک نشینان صهیونیست بوده که باعث به آتش کشیده شدن و آسیب به ده‌ها خودرو و خانه شده است. همچنین ویدئوهایی که روز پنجشنبه منتشر شده‌اند نشان می‌دهند دو شهرک‌نشین صهیونیست نسخه‌ایی از قرآن کریم را در مقابل مسجدی در شهرک عوریف در جنوب نابلس پاره کرده و به زمین انداختند.

جهاد اسلامی در واکنش به این اقدام موهن نوشت: این تشدید جنایتکارانه خطرناک بیانگر میل جنون آمیز دشمن برای برافروختن جنگی  دینی با هدف قرار دادن راس دین و عقیده ما است که قابل تحمل و گذشت نیست و مقاومت نیز حرف خود را در ایجاد بازدارندگی برابر جرایم دشمن به تأخیر نخواهد انداخت.

این جنبه فلسطینی در ادامه افزود: این جنگ برافروخته علیه مقدسات و هویت عربی و فلسطینی، مردم مومن ما را از حق خود در پایداری بازنمی دارد و با این جنگ تروریستی سرگشاده دشمن تا پیروزی آشکار مقابله خواهد کرد.

حماس نیز این رفتار وحسشیانه شهرک نشینان صهیونیست را موجب تحریک احساسات امت اسلامی خواند و گفت: آتش زدن نسخه های قرآن کریم در کرانه باختری توسط جوخه‎های صهیونیست یک رفتار شنیع نژادپرستانه است که مستلزم موضع گیری صریح از سوی نهادهای رسمی و مردمی امت اسلامی و نهادهای دینی است.

این جنبش تاکید کرد که رژیم اشغالگر بهای این جنایت و تجاوز علیه ملت فلسطین و مقدسات آن را خواهد داد.

حزب‌الله: توهین به قرآن بالاترین درجه نژادپرستی 

حزب الله لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: هتک حرمت به قرآن کریم عملی محکوم و مردود و نشانگر بالاترین درجه تروریسم و نژادپرستی است.

در این بیانیه آمده است: اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست در حمله به روستاهای عوریف و ترمسعیا و هتک حرمت مساجد و سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم اقدام تروریستی خطرناکی است که ناقض همه ارزش های دینی و انسانی و اخلاقی و توهین شدید به امت عربی و اسلامی است.

حزب الله از همه دولت‌های اسلامی و عربی و نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی خواست همه اقدامات لازم را برای ممانعت از تکرار چنین رفتارهای تروریستی از سوی باندهای شهرک‌نشینان صهیونیست به کار گیرند.

ترکیه خواستار مجازات عاملان توهین شد

وزارت امور خارجه ترکیه نیز یورش شهرک‌نشینان صهیونیست مساجد و قرآن را به شدت محکوم و نسبت به  تشدید مجدد تنش در روزهای اخیر در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: ما حمله گروهی از شهرک‌نشینان یهودی به قرآن کریم را پس از حمله به مسجدی در روستای عوریف به شدت محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه ترکیه افزود: ما منتظر هستیم که عاملان این جنایات نفرت در اسرع وقت به دست عدالت سپرده شوند.

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر حملات گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری و کشته شدن یک فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی را به شدت محکوم می‌کنیم.

آنکارا تاکید کرد که مسئولیت ناشی از حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی و اماکن مذهبی و منازل و اموالشان متوجه رژیم اشغالگر است. 

هشدار نسبت به جنگی دینی به عواقبی نامعلوم

حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور دینی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز نسبت به افزایش تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست به مساجد و هتک حرمت قداست آنجا هشدار داد.

البکری در بیانیه‌ای گفت: این یک اقدام ظالمانه و غیرقابل قبول است و بخشی از روش و ایدئولوژی کابینه راست افراطی را تشکیل می‌دهد که به این باندهای صهیونیست اجازه می‌دهد حملات و اقدامات شنیعی انجام دهند که توسط همه ادیان رد شده است.

وزیر فلسطینی بر لزوم اقدام برای قطع دست همه باندهای صهیونیست از تعرض به مساجد و مقدسات مسلمانان در فلسطین تاکید کرد و گفت: نهادهای بین المللی هم باید به مسئولیت خود عمل کنند، زیرا چنین تنش‌هایی می‌تواند منطقه را به جنگ دینی با عواقب نامعلوم سوق دهد.

خشم گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با ابراز خشم فراوان این جنایات شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کردند.

یکی از کاربران نوشت: پاره شدن قرآن در راستای جنگ دینی جاری به سرکردگی شهرک‌نشینان و با حمایت کامل کابینه رژیم اشغالگر است که مسجد الاقصی، بیت المقدس و تمام فلسطین را هدف قرار داده است. ای مسلمانان! مساجد شما و قرآن شما مورد هتک حرمت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هیچ کسی از آزار و اذیت، کینه توزی و تندروی صهیونیست‌ها در امان نیست. 

کاربر دیگری نوشت: برای یک اشغالگر افراطی، منفور و غاصب که با اسلام می‌جنگد، مسلمانان را می‌کشد و مقدسات  آنها را زیر پا می‌گذارد، توهین به قرآن عجیب نیست. ای مسلمانان آزاده! انتقام کتاب خدا و بیت او را بگیرید و خدا را ناامید نکنید.

اهانت صهیونیست‌ها به قرآن تازگی ندارد و پیش از این گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست نسخه‌هایی از قرآن کریم را در نزدیکی مسجد «قیطون» در بخش قدیمی شهر الخلیل آتش زده بودند که با محکومیت در داخل و خارج فلسطین همراه شد.

صدها شهرکنشین صهیونیست نیز عصر چهارشنبه گذشته با حمله به روستای ترمسعیا در شمال شهر رام الله ضمن به شهادت رساندن یک فلسطینی و به آتش کشیدن ده‌ها خودرو و خانه به مسجدی در این شهر حمله کرده و با شکستن شیشه‌های مسجد، نسخه‌هایی از قرآن کریم را پاره و روی زمین پرت کرده و با سگ‌هایشان به ساحت مقدس کتاب خدا توهین کردند.

انتهای پیام
captcha