انتقال متهم قرآن‌سوزی به چچن
کد خبر: 4144065
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

انتقال متهم قرآن‌سوزی به چچن

نیکیتا ژوراویل، متهم قرآن‌سوزی ولگوگراد، برای تحقیقات بیشتر به گروزنی، پایتخت چچن منتقل شد.

 به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، نیکیتا ژوراویل که به دلیل سوزاندن قرآن در ولگوگراد در بازداشت به سر می‌برد، به گروزنی، پایتخت چچن منتقل شد و ساکنان ناراضی این منطقه با تابلوهای «دست از قرآن بردارید» از او استقبال کردند.

یکی از ساکنان پایتخت چچن گفت: ما امروز در اینجا جمع شدیم تا به تمام جهان نشان دهیم که اجازه نخواهیم داد کسی به ارزش‌های سنتی کشور و مذهب ما توهین کند. ما از همه ادیان بزرگ حتی به قیمت جان خود محافظت خواهیم کرد و تجاوزاتی را  که به کمک غرب علیه دین و کشور ما رخ می‌دهد، روا نخواهیم داشت. ما از انتقال این فرد به کشور خود بسیار خوشحالیم. در اینجا او را تربیت کرده و به او نشان می‌دهیم که اشتباه می‌کند. هیچ‌کس او را شکنجه نمی‌کند و نمی‌کشد. من مطمئن هستم که در یک ماه او ایده‌های کاملاً متفاوتی خواهد داشت.

ژوراویل پیش‌تر اعتراف کرده بود که به دستور سرویس اطلاعاتی اوکراین مرتکب جرم سوزاندن قرآن در ولگوگراد شده است.

شایان ذکر است که پلیس ولگوگراد به درخواست محافل مذهبی و مدنی در چچن و سایر مناطق روسیه، ژوراویل را برای حضور در برابر بازپرسان مسلمان به جمهوری چچن تبعید کرد.

برخی در مورد صحت اتهامات وارد به ژوراویل تشکیک کرده‌اند و اعتراف وی به قرآن‌سوزی به دستور سرویس اطلاعاتی اوکراین طرحی از سوی سرویس اطلاعات روسیه توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha