اهانت صهیونیست‌ها به قرآن مصداق تروریسم و نژادپرستی است
کد خبر: 4149814
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
اوقاف مصر:

اهانت صهیونیست‌ها به قرآن مصداق تروریسم و نژادپرستی است

وزارت اوقاف مصر با محکومیت اهانت دو شهرک‌نشین صهیونیست به قرآن اعلام کرد: این اقدام مصداق تروریسم، افراط‌گرایی و نژادپرستی است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف و امور دینی مصر ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در یکی از مساجد روستای «عوریف» در جنوب نابلس تأکید کرد: چنین اقداماتی با خشونت، آزادی انسان در انتخاب عقیده و برپایی شعائر دینی در امنیت را تضعیف می‌کند.

وی همچنین از سکوت فعالان آزادی و حقوق بشر در مقابل این حرکت ضد دینی ابراز تأسف کرد و گفت: این‌ها فقط مدعیان آزادی بیان هستند.

در همین راستا، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه، اهانت صهیونیست‌ها به قرآن را محکوم کرد و گفت: این حرکت بیانگر اهانت به کل بشریت است.

وی در توئیتی نوشت ما این هجمه را که هجمه‌ای علیه همه ما و کل انسانیت است، محکوم می‌کنیم.

چلیک با تأکید بر این‌که دشمنی با اسلام و جنایت‌های نفرت‌انگیز، جنایت علیه انسانیت است، از جامعه بین‌الملل اتخاذ تدابیر ملموس و واقعی علیه اعمال خشونت‌آمیز و این‌گونه نفرت‌پراکنی‌ها را خواستار شد.

گفتنی است، دو صهیونیست روز پنج‌شنبه، اول تیرماه نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل مسجدی در شهرک عوریف در جنوب نابلس به زمین انداختند.

ویدئوی ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که دو شهرک‌نشین اسرائیلی به همراه سگی در حال عبور در مقابل مسجدی، به ساحت قرآن کریم اهانت کرده و نسخه‌هایی از کلام وحی را به زمین می‌اندازند.

اهانت صهیونیست‌ها به قرآن تازگی ندارد و پیش از این گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست نسخه‌هایی از قرآن کریم را در نزدیکی مسجد «قیطون» در بخش قدیمی شهر الخلیل آتش زده بودند که با محکومیت گروه‌های فلسطینی از جمله جهاد اسلامی فلسطین مواجه شد.

انتهای پیام
captcha