پارلمان ترکیه خواستار مجازات قرآن‌ستیزان صهیونیست شد
کد خبر: 4149859
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

پارلمان ترکیه خواستار مجازات قرآن‌ستیزان صهیونیست شد

نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه خواهان مجازات هرچه سریع‌تر عاملان توهین به قرآن کریم در کرانه باختری شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ترکیا الان، نعمان کورتولموش رئیس پارلمان ترکیه ضمن محکومیت توهین به قرآن از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری، خواستار مجازات هرچه سریع‌تر این عاملان شد.

کورتولموش با انتشار بیانیه‌ای در حساب‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی خود توهین شنیع به قرآن کریم از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست را به شدت محکوم کرد.

وی در این بیانیه تأکید کرد: ما توهین نفرت‌انگیز شهرک‌نشینان صهیونیست به قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کنیم و مقامات «اسرائیلی» باید تدابیر لازم برای جلوگیری از این گونه اقدامات علیه فلسطینی‌ها و ارزش‌های مقدس مسلمانان را اجرا کرده و خاطیان باید در نزدیک‌ترین زمان مجازات شوند.

کورتولموش افزود: ترکیه همیشه در کنار فلسطین است و قاطعانه با هرگونه حمله به فلسطین یا ارزش‌های مشترک مخالف است.

گفتنی است، دو صهیونیست روز پنج‌شنبه، اول تیرماه نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل مسجدی در شهرک عوریف در جنوب نابلس به زمین انداختند.

ویدئوی ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که دو شهرک‌نشین اسرائیلی به همراه سگی در حال عبور در مقابل مسجدی، به ساحت قرآن کریم اهانت کرده و نسخه‌هایی از کلام وحی را به زمین می‌اندازند.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف و امور دینی مصر نیز با محکومیت هتک حرمت قرآن توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در یکی از مساجد روستای عوریف در جنوب نابلس این اقدامات را تضعیف کننده آزادی انسان در انتخاب عقیده و ناقض برپایی شعائر دینی خود در امنیت کامل توصیف کرد.

وی همچنین از سکوت فعالان آزادی و حقوق بشر در مقابل این حرکت ضد دینی ابراز تأسف کرد و گفت: این‌ها فقط مدعیان آزادی بیان هستند.

در همین راستا، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز اهانت صهیونیست‌ها به قرآن را محکوم کرد و گفت: این حرکت بیانگر اهانت به کل بشریت است.

وی با انتشار توئیتی در حساب رسمی خود تأکید کرد: ما این هجمه را که علیه همه ما و کل انسانیت است، محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha