موکب قرآنیان استان بوشهر در کربلا راه‌اندازی شد
کد خبر: 4164537
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر:

موکب قرآنیان استان بوشهر در کربلا راه‌اندازی شد

مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر گفت: امسال برای سومین سال پیاپی موکب قرآنیان استان بوشهر ویژه زائرین اربعین حسینی با همکاری موکب علی ابن موسی الرضا(ع) ستاد بازسازی عتبات عالیات در عمود ۷۰۸ شهر کربلا راه‌اندازی و برپا شده است.

موکب قرآنیان بوشهر در ایام اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالرضا مطاف، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر، چهارشنبه یکم شهریورماه، در جلسه کارگروه فرهنگی و رسانه‌ای و قرآنی و درمانی ویژه زائرین ایام اربعین حسینی که در این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان ۱۶۶ موکب‌ مردمی استان بوشهر به‌همراه اقلام جهت استقرار و خدمات‌رسانی در مسیر زائران اربعین حسینی اعلان آمادگی کرده‌اند و این ستاد نیز با هماهنگی با مراجع نظارتی و گمرکی استان این مواکب را ثبت مجوز و اعزام کرده است.

وی افزود: ۵ موکب در مرز شلمچه مستقر است و همچنین ۷ موکب در شهر نجف، ۱۷ موکب در مسیر نجف به کربلا و ۴۵ موکب در شهر کربلا از استان بوشهر مشغول ارائه خدمات به زائرین هستند.

مطاف گفت: موکب‌های مردمی و تشکل‌های مذهبی درون جاده‌ای از شهرستان‌‌های جم، عسلویه، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان، دشتستان، بوشهر، گناوه و دیلم در قالب ۹۲ مرکز خدمات‌دهی پشتیبانی و میزبانی از زائرین اربعین حسینی در استان بوشهر برپا شده است.

احمد یزدان‌پناه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در این جلسه عنوان کرد: با هماهنگی جانشین ستاد اربعین استان بوشهر تعداد ۷ گروه پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و ۴ گروه از هلال‌احمر استان بوشهر به‌همراه تجهیزات درمانی و داروخانه سیار جهت استقرار در مرز شلمچه بندر خرمشهر سازماندهی و اعزام شده‌اند.

علیرضا یزاف، مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر گفت: امسال برای سومین سال پیاپی موکب قرآنیان استان بوشهر ویژه زائرین اربعین حسینی با همکاری موکب علی ابن موسی الرضا(ع) ستاد بازسازی عتبات عالیات در عمود ۷۰۸ شهر کربلا راه‌اندازی و برپا شده است.

موکب قرآنیان بوشهر در ایام اربعین حسینی

مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر در ادامه بیان کرد: تلاوت قرآن‌های تک‌برگی، مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر، کارگاه اصلاح قرائت نماز با حضور طلبه‌های مدارس علمیه، توزیع زیارت اربعین، روایتگری واقعه غدیرخم تا تبیین قیام عاشورا و... از برنامه‌های این موکب قرآنی در جوار عمود ۷۰۸ شهر کربلا است.

عبدالرسول رنجبر، مدیر حج و زیارت استان بوشهر اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ هزار نفر از مشتاقان در قالب زائران ایرانی در اربعین حسینی از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌‌اند که این آمار در حال افزایش است.

مدیر حج و زیارت بوشهر از پیگیری‌های ویژه جانشین ستاد اربعین استان قدردانی کرد و گفت: تاکنون ۶ هزار فقره گذرنامه صادر شده است و صدور گذرنامه اربعین در کوتاه‌ترین زمان توسط مجموعه فراجا صادر می‌شود.

موکب قرآنیان بوشهر در ایام اربعین حسینی

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha