بازگشایی مرزهای چهارگانه ایران و عراق
کد خبر: 4082193
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

بازگشایی مرزهای چهارگانه ایران و عراق

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌شمالی از بازگشایی مرزهای زمینی چهارگانه ایران و عراق برای زائران امام حسین(ع) خبر داد.

حسن ناهیدی، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالیحسن ناهیدی، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه مرزهای چهارگانه ایران و عراق از امروز صبح، 9 شهریورماه برای زائران بازگشایی شده است، اظهار کرد: 220 نفر در قالب پنج کاروان از زائران خراسان‌شمالی در کشور عراق حضور داشتند که یک کاروان به سلامت به مرز ایران رسید و بقیه کاروان‌ها در کشور عراق در امنیت کامل در کشور عراق حضور دارند.

وی با بیان اینکه از تعداد کاروان‌های مذکور دو کاروان در نجف و سه کاروان در کربلا حضور داشتند، افزود: در حال حاضر اعزام به عتبات عالیات بلامانع است و زائران می‌توانند سفر زیارتی خود را بدون نگرانی انجام دهند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه از خراسان‌شمالی 17 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: از این تعداد تاکنون 10 هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

ناهیدی با بیان اینکه 12 موکب از خراسان‌شمالی نیز در پشت مرز عراق حضور دارند، تصریح کرد: پنج موکب در کربلا، یک موکب در مهران، یک موکب در نجف و مابقی موکب‌ها بین نجف و کربلا مستقر می‌شوند که خدمات‌دهی مواکل از 15 شهریورماه است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه کشور عراق نیز پیگیر برقراری امنیت برای زائران است، افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز رایزنی‌های مختلفی جهت برقراری امنیت زائران در کشور عراق داشته است.

وی در پایان تأکید کرد: زائرانی که گذرنامه آنان شش ماه اعتبار دارد، زائرانی که گذرنامه آنان مربوط به یکم شهریورماه سال 92 است و افرادی که گذرنامه ندارند باید به مراکز پلیس + 10 برای تمدید و دریافت برگ تردد مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha