جشنواره ملی موسیقی جوان؛ فرصت مناسبی برای درخشش جوانان بوشهری
کد خبر: 3979028
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد بوشهر بیان کرد:

جشنواره ملی موسیقی جوان؛ فرصت مناسبی برای درخشش جوانان بوشهری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد بوشهر با حضور در آئین افتتاحیه دفتر انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان، فرصت مناسبی برای درخشش جوانان استان است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  امروز، 31 خرداد در آئین افتتاح دفتر انجمن موسیقی استان بوشهر که با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و  برگزار شد، گفت: با آغاز به کار دور جدید مدیریت انجمن موسیقی در استان یکی از مسئله‌های اصلی و مهم به‌عنوان دغدغه اهالی موسیقی، موضوع زیرساخت بود که در همین راستا با سه میلیارد ریال اعتبار نسبت به مرمت و نوسازی دفتر مستهلک شده انجمن انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: انجمن موسیقی به عنوان خانه‌ تمامی اهالی هنرمندان موسیقی با آغوشی باز و گشاده پذیرای تمامی فعالان این عرصه در سراسر استان است.

کرمپور با اشاره به انتشار فراخوان عضوگیری انجمن موسیقی در گستره استانی، اظهار کرد: در این راستا با عضوگیری نسبت به صدور کارت عضویت رسمی و دیجیتال برای فعالان حوزه موسیقی استان بوشهر فراهم خواهد شد.

وی افزود: این اقدام گامی مهم در راستای تامین بانک اطلاعاتی جامع برای حوزه موسیقی با تمام زیرمجموعه‌‏ها و زیربخش‌های  اعم از نوازندگی، ساخت ساز، صدابرداران تخصصی حوزه موسیقی و مستندسازان این عرصه است.

کرمپور بیان کرد: گرایش های غالب موسیقی در استان بوشهر بیشتر به سمت سه ژانر اصلی  سنتی ـ دستگاهی، موسیقی نواحی و موسیقی پاپ است.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان ابراز داشت: از هنرمندان هم استانی انتظار می‌رود جهت نام نویسی برای جشنواره اقدام کنند چراکه تمام مرحله‏‌های مقدماتی و نهایی آن نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در ادامه رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا جوانان هنرمند و با استعداد در این جشنواره بیش از پیش بدرخشند.

حماسه حق پرست، رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر در خصوص نوسازی و بهسازی محل دفتر انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، بیان کرد: با این اقدام اکنون یک مکان زیبا و در خور جایگاه هنرمندان موسیقی استان و مکانی برای تمرین هنرمندان  عرصه موسیقی استان بوشهر فراهم شده است.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا مکان دفتری، کلاس و سالن تمرین انجمن موسیقی استان از لحاظ سازه‎ای و ساخت شامل برق، دیوارپوش و فضای آگوستیک راه‎اندازی مجدد شد.

حق پرست افزود: با این وجود ساختمان انجمن به یک سری امکانات سخت افزاری موسیقایی اعم از تامین سازهای تخصصی و امکاناتی نظیر دستگاه‌های صوتی و تصویری نیاز دارد که امید است با تداوم رویکرد حمایتی خوب مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر فراهم شود.

در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از تلاش و پیگیری های حماسه حق پرست رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تقدیر کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha