مؤسسات قرآنی همچنان اندر خم مشکلات مکان و بیمه هستند
کد خبر: 4124717
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
دغدغه فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی/ 5

مؤسسات قرآنی همچنان اندر خم مشکلات مکان و بیمه هستند

نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: برخی از مؤسسات قرآنی به‌واسطه هزینه‌های اجاره‌بها خانه به دوش شده و یا غیر فعال شدند که پس از سال‌ها هنوز این مشکل رفع نشده است.

لیلا پرویزی، نائب رییس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبیمؤسسات قرآنی سال‌هاست درگیر مشکلاتی هستند که با اندکی تفکر و سازماندهی و یا سهل‌الوصول کردن قوانین حل شدنی هستند، اما امری که اکنون فعالان قرآنی را با آن مواجه کرده است فعالیت در میان انبوهی از مسائل بوده که حتی انگیزه فعالیت کردن را از آنان گرفته است. وجود قوانین دست و پاگیر و نداشتن منابع مالی مشخص برای هزینه‌کرد کلاس‌های آموزشی از مهم‌ترین مشکلات است.

لیلا پرویزی، نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مشکلات و چالش‌های اصلی مؤسسات قرآنی سال‌هاست که پابرجاست و انگار هیچ مرهمی برای آن وجود ندارد؛ این در حالی است که پیشنهادات متناسب با شرایط استانی از سوی فعالان ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید:


مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند با اشاره به مشکل اجاره‌بهای مکان مؤسسات، تصریح کرد: برخی از مؤسسات قرآنی به‌واسطه هزینه‌های اجاره‌بها خانه به دوش شده و یا غیر فعال شدند و این یک درد بزرگ است که پس از سال‌ها هنوز نتواسته‌ایم این مشکل را رفع کنیم؛ باید بپذیریم مؤسسات درآمد زیادی برای پرداخت اجاره ندارند.

وی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ابتدا باید فکری به حال آسودگی خاطر فعالان از مکان مؤسسات کرد، افزود: متاسفانه مؤسسات قرآنی به‌دلیل هزینه‌های بالای اجاره هر سال جابجا می‌شوند و این برای جذب مخاطب یک آسیب است.

نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی با اشاره به دیگر چالش مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که برای مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شده معافیت مالیاتی است که برای استفاده از آن مؤسسات باید دفاتر مالی را تنظیم کنند و این امر باعث افزایش هزینه‌ها و همچنین درگیر شدن فعالان با چالش‌های بسیار دیگری شده است.

پرویزی با بیان اینکه بیمه فعالان قرآنی نیز یکی از مشکلات است، چراکه بسیار از بیمه این افراد گفته شده؛ اما عملاً سرعت خاصی ندارد که لازم است روند فعالیت‌ها و بیمه شدن افراد تسریع شود، اظهار کرد: ارتباط دادن هنر با مؤسسات قرآنی یکی از موارد دیگری است که باید به آن توجه کرد؛ یادمان باشد اگر به هنر در کنار آموزش قرآن توجه کردیم موجبات ارتقا و تأثیرگذاری هر دو را فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه توجه به درآمدزایی مؤسسات قرآنی و ایجاد راهکارهای اثربخش از پیشنهادات مهم است، یادآور شد: حضور یک مشاور قرآنی از سوی اتحادیه قرآنی در کنار استاندار خراسان‌جنوبی یک ضرورت بوده که احساس می‌شود؛ در این صورت فعالیت‌های قرآنی به‌صورت نظام‌مند در بودجه قرار گرفته و دائما برنامه‌های مستمر در کنار برنامه‌های دیگر استانی اجرایی می‌شود.

پرویزی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ قرآنی باید هزینه کرد، افزود: وقتی جبهه دشمن برای ترویج افکار ضد اسلامی هزینه‌های فراوان می‌کند، چرا ما به اندازه ضروری برای قرآن هزینه نمی‌کنیم؟ و این سؤال را باید از مسئولان امر پرسید.

انتهای پیام
captcha