نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
کد خبر: 4212331
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
استاندار خراسان جنوبی؛

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

وی با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال 1402 ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

استاندار خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

وی افزود: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

استاندار به حادثه پنجم اردیبهشت در سال 59 در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه ما دغدغه ساخت فضای موزه را داشته باشیم باید بدانیم که این واقعه یک معجزه الهی است و باید این دغدغه را داشته باشیم اما متأسفانه در تهران برای آن وقت نمی گذارند.

وی بیان کرد: آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند.

قناعت ادامه داد: باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

استاندار با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه‌ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

وی افزود: در خصوص اقدامات فرهنگی و استفاده بهینه در مصرف باید از ظرفیت‌های مساجد برای تحقق شعار سال استفاده کرد، برخی تولیدات داخلی ما از تولیدات خارجی با کیفت تر است و باید گفتمان سازی خوبی در مساجد انجام شود.  

قناعت با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا، گفت: باید کاری کنیم که فراجا احساس تنهایی نکند، در این کار عظیم مردم همراهی می کنند و دستگاه های متولی هم باید همراه باشند.

استاندار ادامه داد: خراسان جنوبی می تواند نمونه و الگویی در طرح نور برای استان های دیگر باشد، مصوبات ما به استان های دیگر ابلاغ می شود این نشان دهنده پیشتازی استان است.

وی خواستار همصدایی دستگاه های فرهنگی در اجرای طرح نور شد و با اشاره به فضای مثبت و همدلی بین دستگاه قضایی و سایر دستگاه های اجرایی در استان، گفت: در اجرای طرح نور باید شاهد هم افزایی دستگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha