وحدت ملی از عوامل مهم پیروزی در دفاع مقدس است
کد خبر: 3998061
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

وحدت ملی از عوامل مهم پیروزی در دفاع مقدس است

امام‌جمعه ابهر گفت: رهبری و فرماندهی الهی، صبر و پایداری، توکل به خدا، یاد خدا، شجاعت و دلاوری، عدم دنیا دوستی و دلبستگی به زخارف دنیا، ایثار و فداکاری، وفاق و وحدت ملی مردم ایران از جمله عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی است.

وحدت ملی از عوامل مهم پیروزی در دفاع مقدس استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام‌جمعه ابهر، 26 شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه ابهر به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: هفته دفاع مقدس ما نیز تتمه کربلا است. چنانکه قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود، دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود؛ چراکه تداوم فرهنگ عزت و ذلت‌ناپذیری است.

وی ابراز کرد: چنانکه باید فلسفه کربلا در بین جوامع بشری تبیین و تفسیر شود، باید فلسفه دفاع مقدس و دستاوردهای این دفاع نیز تبیین و تفسیر شود. هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی آن برای ملت ایران و جبهه حق‌طلبان عالم است.

خطیب نماز جمعه ابهر تصریح کرد: برای استخراج گنج جنگ باید به این پرسش پاسخ داد که علل و عوامل پیروزی ملت ایران در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر کدام است؛ چراکه در این جنگ دنیا از رژیم بعث حمایت می‌کرد و ابزار جنگی در اختیار آنها می‌گذاشت اما رزمندگان کشور با دست خالی در برابر دنیا ایستادگی کردند.

وی رهبری و فرماندهی الهی، صبر و پایداری، توکل به خدا، یاد خدا، شجاعت و دلاوری، عدم دنیا دوستی و دلبستگی به زخارف دنیا، ایثار و فداکاری، وفاق و وحدت ملی مردم ایران را از جمله عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: هفته دفاع مقدس درس‌ها و عبرت‌هایی را نیز در بر دارد که ما باید از این درس‌ها و عبرت‌ها مثل جان خودمان محافظت کنیم.

رحیمی بیان کرد: نخستین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم، در همه شرایط دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش‌بسی ندارد. دومین درس دفاع مقدس این است که بدانیم در سخت‌ترین شرایط، اگر ایمان به خدا، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت باشد. در برابر دشمن ایستادگی ممکن و پیروزی قطعی است. سومین درس و عبرت دفاع مقدس این است که فتنه گران داخلی همواره زمینه‌ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

انتهای پیام
captcha