شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران
کد خبر: 3998082
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
با سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان محقق می‌شود؛

شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران

امام‌جمعه ماهنشان با اشاره به سفر خارجی رئیس‌جمهور به دوشنبه گفت: این حضور مراحل عضویت ایران در سازمان شانگ‌های را نهایی خواهد کرد و مهمترین نکته در این سفر شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است.

شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایرانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی اکبری، امام جمعه ماهنشان، 26 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۲۷ شهریور و روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار اظهار کرد: شعر آمیخته با فرهنگ ایرانی و اسلامی است، شهریار از تمام شعرا خواست معانی و مفاهیم عمیق دینی را در شعر خود را بیان کنند و از جملات بی‌معنی و بی‌مفهوم جداً بپرهیزند.

وی با اشاره به ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مواقف و منازل جدی انقلاب بود که نقش‌آفرینی امام راحل در آن بسیار قابل توجه است، گفت: امام جبهه را دانشگاه انسان‌سازی نامیدند، دانشگاهی که باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، خرازی‌ها، همت‌ها و بروجردی‌ها، کاوه‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها را تربیت کرد.

خطیب نماز جمعه ماهنشان با گرامیداشت اول مهر روز بازگشایی مدارس و ضمن تبریک به همه اولیا دانش‌آموزان و معلمان ابراز کرد: از خیران، مردم مؤمن و متعهد برای شرکت در جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش‌آموزان ضعیف و با بنیه مالی کم دعوت می‌کنم. آموزش مجازی هم مشکلاتی را دربر داشت که امیدواریم با فروکش کردن شیوع کرونا شاهد فعالیت حضوری مدارس باشیم.

وی با اشاره به همدلی و همکاری و همبستگی به وجود آمده در قوای سه‌گانه و تقدیر و تشکر از مجلس انقلابی به خاطر تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار در مجلس افزود: این طرح موجب جهش و رونق تولید شده و این قدم بزرگی است که تمام موانع را از جلوی  تولیدکننده بر خواهد داشت.

اکبری به سفر خارجی رئیس‌جمهور به دوشنبه که با دعوت رسمی دولت تاجیکستان که ریاست دوره‌ای سازمان شانگ‌های را برعهده دارد، اشاره کرد و گفت: این حضور مراحل عضویت ایران در این سازمان مهم منطقه‌ای را نهایی خواهد کرد و مهمترین نکته در این سفر شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است.

انتهای پیام
captcha