لزوم واکسینه شدن کشور در عرصه جنگ نرم
کد خبر: 3996799
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

لزوم واکسینه شدن کشور در عرصه جنگ نرم

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: در عرصه جنگ نرم اگر به دنبال امام‌المسلمین باشیم و همه در کشور هم صدا شوند، پاسخ قاطعی به دشمن خواهیم داد و ضروردت دارد در این بخش نیز کشور واکسینه شود.

لزوم واکسینه شدن کشور در عرصه جنگ نرمبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شامگاه 20 شهریورماه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید زنجان، مرحوم آیت‌الله سید اسماعیل موسوی، اظهار کرد: سال‌ها از رحلت آیت‌الله موسوی می‌گذرد اما همچنان یاد ایشان در دل مردم زنجان زنده است و نشان می‌دهد برکت انسان‌های خداشناس بعد از مرگشان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به کشور قدرت و اقتدار بخشید و بیگانگان اجازه تعرض به خاک کشور را ندارند، ابراز کرد: ما کشوری وبازده و شاه‌زده بودیم و در سال‌های گذشته سلاطین نالایق بر کشور حکومت می‌کردند و در آن دوران هر بار به ایران حمله‌ای می‌شد بخشی از خاک کشور به دست دشمن می‌افتاد اما به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن در رو تمام شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه وقتی کار و حرکت برای خدا باشد، خداوند نیز کمک می‌کند، بیان کرد: پروردگار در قرآن کریم فرموده است که خدا از مؤمنان دفاع می‌کند. در روز‌های نخست هشت سال جنگ تحمیلی هشت پایگاه هوایی ایران مستقیماً توسط جنگنده‌های هوایی عراق بمباران شد و دشمن ۱۵۰۰ کیلومتر به خاک کشور پیشروی کرده بود اما با ایمان رزمندگان به پروردگار ایران با دست خالی در برابر دنیا ایستاد.

وی با بیان اینکه شرایط جنگ ایران به جنگ صفین شبیه بود، یادآور شد: در برابر دشمن دو راه داشتیم اول اینکه در برابر دشمن سر تسلیم فرود آوریم و کشور را تسلیم کنیم و یا در برابر دشمن بایستیم. همه ملت ایران به فرمان امام راحل در دفاع از کشور به میدان آمدند. از طرف دیگر صدام در طول جنگ تنها نبود؛ چراکه در پایان هشت سال جنگ تحمیلی از ۱۷ کشور اسیر داشتیم و خیلی از کشور‌ها برای براندازی جمهوری اسلامی ایران با رژیم بعثی عراق متحد شده بودند.

خاتمی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی هواپیماهای عراقی مراکز حساس کشور را بمباران می‌کردند تا به کشور ضربه بزنند، تصریح کرد: بنا نبود که جنگ تحمیلی ایران هشت سال طول بکشد و دشمن در توهم این بود که ایران را در کمترین زمان به تصرف خود در می‌آورد. با نفس قدسی امام راحل بسیج مستضعفان تشکیل شد و مردم برای دفاع از انقلاب به میدان آمدند و انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمن و تجاوز دشمن در هشت سال دفاع مقدس دیوار گوشتی ایجاد کرد تا زیر سلطه دشمن نرود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها خطاب به دشمنان انقلاب اعلام کردند که دوران بزن در رو گذشته است، افزود: قطع به یقین اگر دشمنان می‌دانستند در حمله نظامی به ایران موفق می‌شوند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند. وقتی موشک‌های ایران مقتدر عین‌العسد را با خاک یکسان کرد به دشمن گوشزد بود که دیگر دوران بزن در رو به اتمام رسیده است، امروز آن چیزی که جرئت دشمن برای تجاوز را گرفته اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه در عرصه سخت دشمن به قدرت ایران پی برده است و می‌داند که در این عرصه توان مقابله با ایران را ندارد، اظهار کرد: در عرصه نرم هم اگر پشت سر امام‌المسلمین باشیم و از کشور یکصدا در بیاید پاسخ قاطعی به دشمن خواهیم داد و باید در این بخش نیز کشور واکسینه شود.

انتهای پیام
captcha