مصوبه بانک‌داری اسلامی روی کاغذ باقی مانده است
کد خبر: 3993328
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
امام‌جمعه سلطانیه:

مصوبه بانک‌داری اسلامی روی کاغذ باقی مانده است

امام‌جمعه سلطانیه گفت: مصوبه بانکداری اسلامی و بدون ربا روی کاغذ است و در بانک‌ها عملی نمی‌شود، دریافت کارمزد بیش از چهار درصد در وام قرض‌الحسنه برای کل دوره و اخذ دیرکرد از وام‌گیرنده حرام و رباست.

مصوبه بانک‌داری اسلامی روی کاغذ باقی مانده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه ظهر امروز، پنجم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: بعد از انتخابات ۲۸ خرداد و برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف و رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی، دولت با کابینه جدید کار خود را آغاز کرد، سیاست نماز جمعه در قبال دولت‌ها، دفاع حکیمانه و نقد منصفانه است و با دولت جدید هم همین سیاست را خواهیم داشت و پیگیر مطالبات مردم و پایبندی دولت به وعده‌هایش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون نوبت دولت قوی و مردمی است که به مردم خدمت کند، هر چند می‌دانیم که وارث انبوهی از مشکلات خصوصا اقتصادی و معیشتی است، گفت: دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد و برای حل برخی مشکلات باید فورا اقدام شود که مدیریت کرونا و معیشت مردم از این موارد است و برای برخی دیگر برنامه میان مدت و بلند مدت داشته باشد و البته رئیس جمهور در اولین جلسه هیأت دولت هم بر حل مشکلات تاکید کرد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه تأکید کرد: شاخصه دولت جوان انقلابی کارآمد، باید در مدیریت‌های ارشد و میانی از جمله در انتخاب استانداران و فرمانداران لحاظ شود و نماد مسئولیت‌پذیری، انقلابی‌گری، کارآمدی و خدمت جهادی در همه سطوح باشند.

وی با اشاره به اینکه سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر، به‌ خاطر این جنایت، روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، افزود: ایران اسلامی در طول ۴۲ سال هم در میدان مبارزه با تروریسم بود و هم قربانی تروریسم، که تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نماد قربانی تروریسم اقتصادی و ترور ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه نماد قربانی تروریسم نظامی است.

حسینی‌نسب با یادآوری سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و هفته بانکداری اسلامی و با بیان اینکه این مصوبه روی کاغذ است و در بانک‌ها عملی نمی‌شود، گفت: دریافت کارمزد بیش از چهار درصد در وام قرض‌الحسنه برای کل دوره و اخذ دیرکرد از وام گیرنده حرام و رباست و البته وام گیرنده هم موظف است اقساط خود را در وقت مقرر پرداخت کند.

وی با بیان اینکه البته بانک‌ها مجبورند ارزش مالی و سرمایه خود را حفظ کند و هیچ کس حاضر به از بین بردن سرمایه اصلی خود نمی‌شود، تصریح کرد: اگر بانک وام را طبق قرارداد پرداخت کند، ولی وام‌گیرنده آن را در محل مقرر مصرف نکند، وام‌گیرنده مرتکب ربا می‌شود، ربا محاربه با خداست و اینکه بین بانک و مردم باشد یا بین دو نفر فرقی ندارد.

امام‌جمعه سلطانیه از معطل شدن مردم خصوصا جوانان در بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج یا مسکن انتقاد کرد و گفت: جوانانی به دفتر مراجعه می‌کنند و از بانک‌هایی که ضمانت‌های بیش از آنچه قانون مشخص کرده، می‌خواهند یا برای پرداخت وام نوبت یک ساله می‌دهند، گلایه دارند. دولت سیزدهم ربا را از بانک‌ها که بارها مورد اعتراض مراجع معظم تقلید هم شده ریشه‌کن کند و پرداخت وام ازدواج و مسکن جوانان را تسهیل کند.

وی با اشاره به مسئله ممنوعیت ورود واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: این درایت رهبر معظم انقلاب اولا به‌دلیل بی‌اعتماد بودن آنها و ثانیا استفاده آزمایشی از واکسن به روی ملت‌ها و ثالثا برای حفظ سلامت مردم بود. ارسال یک و نیم میلیون واکسن آلوده به ژاپن از سوی آمریکا علاوه بر اینکه یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکاست، پیش‌بینی مقام معظم رهبری در بی‌اعتماد بودن آمریکا را محقق کرد.

حسینی‌نسب به وضعیت در حال احداث و نیمه تمام مصلای پیامبر اعظم(ص) سلطانیه اشاره کرد و  گفت: از سال ۱۳۹۶ ادامه پروژه به‌ خاطر نبود منابع مالی و عدم مساعدت دولت، نهادها و شرکت‌ها متوقف شده و با موجودی فعلی ۱۰ سانتیمتر می‌توان کار را ادامه داد. خیران بزرگوار که زمین‌هایی دارند با اهدا آنها به تکمیل مصلی کمک کنند.

انتهای پیام
captcha