برگزاری محفل طلیعه رمضان در محضر رهبر انقلاب و ادای احترام قرآنیان به مدافعان سلامت
کد خبر: 3895537
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته /

برگزاری محفل طلیعه رمضان در محضر رهبر انقلاب و ادای احترام قرآنیان به مدافعان سلامت

برگزاری محفل قرآنی طلیعه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب، البته این بار با سبک و سیاقی متفاوت، ادای احترام جامعه قرآنی به مدافعان سلامت کشور و حضورشان در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران، اعلام تغییرات چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن از جمله مهمترین رویدادهای امور قرآنی کشور در این هفته‌ بود.

به گزارش ایکنا؛ این هفته با اخبار و رویدادهای قرآنی همچون انتشار آئین‌نامه نظارت بر محافل جزءخوانی قرآن، اجرای پویـش ملی مجازی «ستـاره باران» از سوی سازمان دارالقرآن، برگزاری ویژه‌برنامه «شب‌های دلتنگی» در ماه رمضان با حضور قاریان کشوری، برگزاری محفل قرآنی طلیعه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب، برپایی جشنواره «صراط» دارالقرآن بسیج، اعلام اسامی ۱۰ خانواده برگزیده طرح «خانه‌های نورانی»، برگزاری صد و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اهدای جوایز حافظان قرآن برگزیده در آزمون سراسری حفظ، درگذشت آیت‌الله سیدحبیب‌الله قدمی، ادای احترام جامعه قرآنی به مدافعان سلامت کشور، درگذشت حسن حاتم‌خانی مدیر پخش شبکه قرآن سیما، انتشار آلبوم «مناجات فارسی»، اعلام تغییرات چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن و ... همراه بود.

برگزاری محفل قرآنی طلیعه رمضان
مطابق رسم سالیان گذشته، محفل انس با قرآن کریم ساعت ۱۸ عصر شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.
مراسم امسال به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، از طریق ارتباط تصویری با چند تن از قاریان ممتاز کشور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
مشتاقان استماع تلاوت قرآن و مناجات نیز به صورت زنده از طریق رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و حساب‌های رسمی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی شاهد این برنامه بودند.

برگزاری محفل طلیعه رمضان در محضر رهبر انقلاب و ادای احترام قرآنیان به مدافعان سلامت

تشریح فعالیت‌های قرآنی نهاجا در ماه مبارک رمضان
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سیدیان، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت‌های این نیرو در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این فعالیت‌ها در پنج محور خانه‌های نورانی، غنچه‌های رمضان، حامیان هدایت‌گر، عطر عترت و سفره سلامت از طریق فضای مجازی همراه با برنامه‌های جذاب در تمامی یگان‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های «سفره سلامت»، اظهار کرد: بیان احادیث بهداشتی، ارائه توصیه‌های پزشکی پیرامون تغذیه سالم، بیان توصیه‌های ورزشی در ماه مبارک رمضان و توصیه‌های روزه‌داری با وجود شیوع ویروس کرونا از سوی کارشناسان بهداشت از جمله جزئیات این برنامه است.

میزبانی شبکه‌های اجتماعی از «۳۰ کرسی‌ تلاوت قرآن»
رئیس فرهنگ‌سرای قرآن از برگزاری سی کرسی تلاوت قرآن در سی روز ماه مبارک به صورت مجازی خبر داد.
علی‌اکبر توپچی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری نوزدهمین دوره همایش عمری با قرآن نخواهیم بود، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا بر ماندن در خانه برای قطع زنجیره انتقال این ویروس، شاهد برگزاری این دوره از همایش، که هرساله در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، نیستیم.
وی با اشاره به دیگر برنامه این فرهنگ‌سرا در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی موقت مساجد و جلسات قرآن، این مرکز در نظر دارد که کرسی تلاوت قرآن کریم را در قالب فضای مجازی به خانه‌های مردم ببرد.

بازنگری در آئین‌نامه نظارت بر محافل جزءخوانی قرآن
علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورا در سخنانی اظهار کرد: در سال گذشته مدت زمان زیادی جهت کارشناسی آئین‌نامه نظارت بر محافل جزءخوانی که با پخش زنده در رسانه ملی همراه است، صرف شد و بازنگری جامعی در آن صورت گرفت.
قاسم‌آبادی ادامه داد: در این آئین‌نامه، استاندارد‌های پخش تلاوت ترتیل، متناسب با اجرا در محافل زنده جزءخوانی قرآن تشریح شده و همچنین، سازوکار ارزیابی ترتیل‌خوانی به‌صورت شفاف تبیین شده است.

اجرای پویـش «ستـاره باران»
سیدجعفر صادقی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری طرح پویش ملی مجازی «ستاره باران» از سوی این سازمان، اظهار کرد: شرایط کنونی جامعه متأثر از شیوع ویروس منحوس کرونا، تجمعات دینی و مذهبی به‌ویژه در مساجد و حسینیه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و بر این اساس سازمان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ جامعه ناگزیر باید فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی، ترویجی و ... را با لحاظ سبک زندگی متأثر از این شرایط برنامه‌ریزی و در فضای مجازی ببرند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن ادامه داد: لذا سازمان دارالقرآن در اقدامی هماهنگ و سراسری اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی «پویش ملی مجازی ستاره باران» ویژه ماه مبارک رمضان کرده است. در قالب این برنامه صفحه مستقلی در اینستاگرام ایجاد می‌شود. نام اختصاصی صفحه یاد شده «ستاره‌باران»، نام کاربری آن setarebaran_ir@، شعار برنامه #هر_خــانه_ایرانی_یک_جلـــسه_قرآنی و هدف آن ترغیب عموم مردم به استفاده از فرصت در خانه ماندن، برای انس خانوادگی با قرآن و تلاوت آن در ماه مبارک رمضان است. جامعه هدف مورد نظر این صفحه علاوه بر جامعه قرآنی و قشر مذهبی، عموم مردم جامعه است که معمولاً در ماه مبارک رمضان، به انس با قرآن و تلاوت آن اقبال می‌کنند.

برگزاری ویژه‌برنامه «شب‌های دلتنگی»
ویژه‌برنامه شب‌های دلتنگی با حضور قاریان و مداحان برجسته کشور، شب‌های ماه مبارک رمضان در پارک ارم تهران برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه شب‌های دلتنگی در پارک ارم‌ تهران از یکشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه تا پایان ماه مبارک‌ رمضان با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی و مداحان برجسته کشور به اجرا درآمده است.

آغاز پخش مجموعه جدید «محله تلاوت»
سری جدید «محله تلاوت» با بخش‌های جدید از یکشنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود.
در سری جدید محله تلاوت هر روز به محله یکی از قاریان مشهور مصری خواهیم رفت و به پیشنهاد مخاطبان فرازها و تلاوت‌های ناب آن‌ها پخش می‌شود. در هر برنامه شاهکارهای تلاوت، ابتهال، اذان و یا ترتیل قاری مورد نظر به سمع شنوندگان خواهد رسید.
پرداختن به زندگینامه قاریان و همچنین، گفت‌وگوی زنده با قاریان ایرانی که از قاریان مصری مورد نظر تقلید می‌کنند، از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود که درباره سبک تلاوت آن قاری صحبت و در پایان فرازی را نیز به همان سبک تقدیم مخاطبان می‌کنند.

برگزاری جشنواره «صراط» دارالقرآن بسیج
مدیر تبلیغ و ترویج دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی صراط در ایام ماه مبارک رمضان،‌ گفت: این جشنواره ویژه خانواده‌ها و در سه مقطع سنی برگزار می‌شود.
سیدابوالقاسم فضائلی ضمن اعلام این خبر،‌ گفت: جشنواره قرآنی صراط ویژه ماه مبارک رمضان با محوریت خانواده قرآنی در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۹ و بالای ۱۹ سال در بخش‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی افزود: در رده سنی زیر ۱۲ سال، مسابقات در بخش‌های نقاشی، حفظ سوره‌های منتخب و شکوفه‌های صراط برگزار می‌شود. در بخش نقاشی، موضوعات شکست کرونا به مدد الهی، کریم اهل بیت(ع)، شب‌های قدر در کنار خانواده و خانواده قرآنی مطرح شده است. همچنین در بخش سوره‌های منتخب نیز ضبط فیلم تلاوت یکی از ۲۶ سوره درسنامه صراط (از فجر تا ناس) به صورت حفظ در مدت زمان حداکثر دو دقیقه خواهد بود.

اعلام اسامی ۱۰ خانواده برگزیده طرح «خانه‌های نورانی»
در طرح خانه‌های نورانی که فروردین‌ماه به همت برخی دستگاه‌ها و نهادها همچون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایکنا، شورای عالی قرآن، رادیو قرآن و... به اجرا درآمد، مقرر شده بود تا در پایان، ۱۰ خانواده‌ که بیشترین امتیاز را دریافت کرده معرفی و تجلیل شوند.
بر همین اساس، اسامی افرادی که در طرح خانه‌های نورانی بیشترین امتیاز را دریافت کرده‌اند اعلام شد. پیش از این معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود از این افراد طی ماه مبارک رمضان تجلیل به عمل خواهد آمد.

تشریح برنامه‌های پیش روی شورای عالی قرآن
محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن به برنامه‌های پیش روی این شورا پرداخت و اظهار کرد: شورا در راستای مأموریت خود، در طول یک سال شمسی، مکلف به اجرای برنامه‌های متعددی است که در مصاحبه با این خبرگزاری در فروردین‌ماه سال جاری به آن پرداخته شد. اگر بخواهم برنامه‌های شورا، ظرف یکی دو ماه پیش رو به‌ ویژه طی ماه مبارک رمضان را مرور کنیم، برنامه‌های متعددی در دست اقدام است.
وی ادامه داد: محفل قرآنی طلیعه رمضان‌المبارک با توجه به محدودیت‌های موجود، بدون مخاطب و با برقراری ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته، ششم اردیبهشت‌ماه برگزار شد. این سنت حسنه با وجود معذوریتی که در برگزاری حضوری آن وجود داشت، با یک ابتکار جدید همراه و الحمدالله با اقبال عاشقان ساحت مقدس قرآن و ولایت مواجه شد.

برگزاری صدوهشتمین جلسه مجمع مشورتی
در صدوهشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، مقرر شد تا کارگروهی برای بررسی بیشتر شاخص‌های ملی توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شود تا این شاخص‌ها به شورای توسعه ارجاع داده شود. همچنین مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از ورود همه شبکه‌های سیما به ساخت برنامه قرآنی خبر داد.
در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تشریح دستورهای این جلسه پرداخت و گفت: اولین دستور کار این جلسه بررسی شاخص‌های ملی توسعه فرهنگ قرآنی است که از چندین سال قبل شروع شده و گفت‌وگوهای زیادی در مورد آن نیز صورت گرفته است. در جلسه آینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی که هفته آینده برگزار می‌شود، این شاخص‌ها را نهایی خواهیم کرد.
وی به رونمایی سه کتاب در حوزه‌های مختلف طی سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: یکی از این کتاب‌ها در حوزه وضعیت قرآنی کشور خواهد بود و در آن آخرین وضعیت قرآنی کشور به تفصیل گزارش شده است.

رونمایی از دو اثر جدید گروه محمد رسول الله(ص)
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان دو اثر جدید و مشترک گروه‌های همخوانی محمد رسول‌الله (ص) بسیج تهران و شهدای نیروی انتظامی رونمایی شد.
این دو گروه در راستای فضاسازی دینی و قرآنی در ماه مبارک رمضان دو اثر جدید و مشترک را اجرا کرده‌اند. این دو اثر با عناوین مناجات و اسماءالحسنی است که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تصویربرداری شده است.
آهنگ‌سازی اثر مناجات را سیدمحسن موسوی و اثر اسماءالحسنی را سیدروح‌الله قوام‌نیا انجام داده‌اند. تهیه‌کنندگی این آثار برعهده علی ویسی بوده و صدابرداری و تدوین نیز به همت حسن صفری و علی جهانبخش صورت گرفته است.
این اثر به سفارش سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی و با همکاری سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و موسسه قرآنی آیه تولید شده است.

اهدای جوایز حافظان قرآن برگزیده در آزمون سراسری حفظ
با هدف پاسداشت حافظان قرآن در سالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ از سوی معاونت قرآن و عترت، مبلغ سه میلیارد و ششصد میلیون ریال به ۱۸۰۰ نفر که در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کرده‌اند، اهدا شد.
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقدیم هدیه نقدی به ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن خبر داد.
فقهی‌زاده با اشاره به سالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن گفت: در طول ۹ سال گذشته اقدامات مختلفی در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب از سوی نهادها و دستگاه‌های دولتی و مردمی صورت گرفته است که بی‌شک در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه بیشتر به اهمیت حفظ قرآن مؤثر است؛ اما به هر حال تا رسیدن به این هدف بزرگ، فاصله زیادی در پیش است.

درگذشت آیت‌الله سیدحبیب‌الله قدمی
آیت‌الله سیدحبیب‌الله قدمی، حافظ کل قرآن و صحیفه سجادیه و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری در گرگان درگذشت. وی پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری صبح امروز، نهم اردیبهشت‌ماه در بیمارستان ۵ آذر گرگان به دیار باقی شتافت.
آیت‌الله سیدحبیب‌الله قدمی، متولد ۱۳۴۱، حافظ کل قرآن و صحیفه سجادیه، رزمنده و جانباز دفاع مقدس(عملیات کربلای دو)، مدرس خارج فقه و اصول و از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، متولد روستای النگ کردکوی بود که در ابتدای انقلاب، جذب سپاه پاسداران انقلاب علی‌آباد کتول شد.

ادای احترام جامعه قرآنی به مدافعان سلامت کشور
جلسه همفکری درباره نحوه مشارکت جامعه قرآنی در شرایط کرونایی کشور و موضوع انجام مواسات و انفاق با عنوان «جامعه قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در شرایط مقابله با کرونا» عصر سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه، در محل تالار امام(ره) بیمارستان امام خمینی(ره) تهران برگزار‌ شد.
این جلسه به دعوت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور جمعی از مدیران امور قرآنی، اساتید پیشکسوت، قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن ازجمله عباس سلیمی و سیدمحسن موسوی‌بلده از پیشکسوتان قرآنی و اعضای هیئت‌امنای سازمان دارالقرآن؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن؛ محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف؛ سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن؛ محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا و همچنین خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه، که با مدیریت و اجرای عباس سلیمی همراه بود، پس از تلاوت احمد ابوالقاسمی، سلیمی طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و قدردانی از کادر پزشکی، پرستاران و مدافعان سلامت کشور، اظهار کرد: این جلسه در وهله اول برای قدردانی قرآنیان حاضر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی کشور، کادر درمان و مدافعان سلامت تشکیل شده است.

برگزاری محفل طلیعه رمضان در محضر رهبر انقلاب و ادای احترام قرآنیان به مدافعان سلامت

اجرای ۴۵ دوره آموزشی دانشجومعلم قرآن
زهرا نقی‌زاده، رئیس سابق مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیان کرد: این سازمان به‌ عنوان پرچمدار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها، در سال ۹۴ مرکزی را به نام «مرکز تربیت دانشجومعلم قرآن» تأسیس کرد.
رئیس جهاددانشگاهی الزهرا(س) افزود: در مدت چهار سال و در پی همکاری نهادهای دانشگاهی و فرهنگی با اجرای طرح دانشجومعلم، تعدادی از دانشجویان مستعد پس از شرکت در کارگاه‌ها و اردوهای آموزشی، آماده تعلیم به دیگر دانشجویان شدند.
نقی‌زاده با اشاره به اینکه از شروع فعالیت این مرکز تاکنون (۹۴-۹۸) ۴۵ دوره آموزشی برگزار شده است، بیان کرد: با توجه به این فعالیت‌ها این مرکز در نیمسال دوم سال ۹۸ توانست مجوز موافقت قطعی فعالیت خود را اخذ کند. امید است با استعانت از حضرت حق و برنامه‌ریزی دقیق و مدون گامی مؤثر در جهت توسعه فرهنگ قرآنی برداریم.

درگذشت مدیر پخش شبکه قرآن سیما
حسن حاتم‌خانی، مدیر پخش شبکه قرآن و معارف سیما که از آذرماه سال ۹۸ سرپرستی این بخش را بر عهده داشت و تقریبا دو هفته پیش حکم مدیریت پخش شبکه را دریافت کرد، امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
حاتم‌خانی از مدیران باسابقه صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود که پیش از این سرپرستی پخش شبکه قرآن و معارف سیما را برعهده داشت و سوابقی همچون مدیر ارزیابی شبکه سه سیما، تهیه‌کننده برنامه‌های مختلف، کارشناس و ارزیاب برنامه و ۱۷ سال حضور در پخش شبکه‌های مختلف سیما را در کارنامه کاری خود داشت.

پرداخت بسته حمایتی کرونا به موسسات قرآنی
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هماهنگی برنامه‌های این‌ معاونت برای ماه مبارک رمضان درباره حمایت از موسسات فرهنگی قرآن و عترت گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و به بار آمدن خسارات متعدد، مکاتبات و هماهنگی‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم به تخصیص بودجه و اعتبارات قابل توجه در این زمینه منجر شود.
عبدالهادی فقهی‌زاده،بیان کرد: از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا و بدون فوت وقت، ستاد فرهنگی «اقدامات مقابله با کرونا» را در داخل معاونت تشکیل دادیم و فعالیت در فضای مجازی را شروع کردیم.
وی افزود: با اجرای طرح «خانه‌های نورانی» اولین تجربه فعالیت مجازی قرآنی را در فضای کرونایی از ابتدای سال ۹۹ رقم زدیم؛ الحمدلله گام نخست این طرح با موفقیت در پایان فروردین‌ماه به پایان رسید و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، دومین مرحله از این طرح را ادامه خواهیم داد.

انتشار آلبوم «مناجات فارسی»
آلبوم «مناجات فارسی» با صدای حسن عبدی به همت شورای عالی قرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.
آلبوم مناجات فارسی که به همت شورای عالی قرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، شامل ۲۰ اثر ممتاز آواز با محتوای مناجاتی است که با کارشناسی رضا روانبخش در قالب سه لوح فشرده با نام‌های «آستان جلال»، «کیمیای بندگی» و «شکوه صیام» در استودیو صدای شورای عالی قرآن اجرا و تولید شده است.

تغییرات چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن، به تشریح تغییرات آن پرداخت و گفت: شیوه اجرای این دوره در مرحله پایانی به ریل سابق خود بازگشته است و دیگر شاهد برگزاری در استودیو و ضبط برای شبکه قرآن نیستیم.
مهدی قره‌شیخلو، با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: براساس دستورالعمل این مسابقات که اخیرا به استان‌ها ابلاغ شد، ثبت‌نام از ششم اردیبهشت‌ماه و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.my.oghaf.ir آغاز و تا پایان خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی به برخی تغییرات ایجاد شده پرداخت و گفت: در این دوره تلاش شده است که رشته‌ها منسجم‌تر از سال قبل باشد. برای مثال در دوره‌های قبل رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن، حفظ و معارف حدیث و تفسیر داشتیم که در این دوره همه این رشته‌ها در قالب تفسیر موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha