برنامه‌های پیش روی شورای عالی قرآن تشریح شد
کد خبر: 3894333
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

برنامه‌های پیش روی شورای عالی قرآن تشریح شد

معاون اجرایی شورای عالی قرآن به تشریح برنامه‌های مختلف پیش روی این شورا در آینده نزدیک پرداخت و از تولید و پخش یک دوره ترتیل گروهی کل قرآن با حضور قاریان صاحب نام کشور خبر داد.

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ به برنامه‌های پیش روی این شورا پرداخت و اظهار کرد: شورا در راستای مأموریت خود، در طول یک سال شمسی، مکلف به اجرای برنامه‌های متعددی است که در مصاحبه با این خبرگزاری در فروردین‌ماه سال جاری به آن پرداخته شد. اگر بخواهم برنامه‌های شورا، ظرف یکی دو ماه پیش رو به‌ ویژه طی ماه مبارک رمضان را مرور کنیم، برنامه‌های متعددی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: محفل قرآنی طلیعه رمضان‌المبارک با توجه به محدودیت‌های موجود، بدون مخاطب و با برقراری ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته، ششم اردیبهشت‌ماه برگزار شد. این سنت حسنه با وجود معذوریتی که در برگزاری حضوری آن وجود داشت، با یک ابتکار جدید همراه و الحمدالله با اقبال عاشقان ساحت مقدس قرآن و ولایت مواجه شد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن تصریح کرد: در هفته‌های گذشته، مقدمات محتوایی برگزاری برنامه جزءخوانی قرآن در اقصی‌ نقاط کشور، در معاونت نظارت شورا فراهم شد. نقش شورا در این برنامه، ارزیابی و تعیین مرتّلین و همچنین، نظارت محتوایی بر آن است. البته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل اجتماعات مردمی، امسال این برنامه به شکل سنوات قبل و با حضور مخاطبان برگزار نمی‌شود و با تدبیر صدا و سیما در برخی استان‌ها و مراکزی که آمادگی لازم را داشتند، به صورت استودیویی در حال برگزاری است.

میرزاجانی اظهار کرد: در ماه رمضان با توجه به افزایش تولید و پخش برنامه‌های قرآنی در شبکه‌های مختلف رسانه ملی، به همین نسبت، حجم فعالیت‌های نظارتی شورا، با افزایش چشمگیری روبه‌رو است. در این بخش، شورای عالی قرآن تمام توان خود را به کار گرفته تا در همکاری با صدا و سیما، مخاطبان رسانه ملی، از شنیدن بهترین نغمات قرآنی در بیش از صد شبکه تلویزیونی و رادیویی سراسری، استانی و برون‌مرزی بهره‌مند شوند.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن بیان کرد: تولید یک دوره ترتیل گروهی کل قرآن با تلاوت تعدادی از اساتید و قاریان صاحب نام کشور نیز این روزها در استودیو صدای شورای عالی قرآن در جریان است و پخش روزانه آن، ساعتی پیش از اذان ظهر در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه رادیویی قرآن آغاز شده است.

وی گفت: همچنین، دوره جدید آموزش تخصصی غیر حضوری تلاوت قرآن ویژه قاریان غیر تهرانی منتخب در ادوار گذشته طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، برنامه دیگری است که با هدایت تعدادی از اساتید و مدرسان حائز درجه یک در همین طرح، از اواخر اردیبهشت‌ماه جاری آغاز خواهد شد.

میرزاجانی ادامه داد: ثبت نام نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، با اعلام فراخوان در رسانه‌ها از اول خردادماه سال جاری آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورا، اقدام به ثبت نام کنند.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن تصریح کرد: از ابتدای سال، مطالعه چند طرح را با هدف ورود جدی‌تر به فضای مجازی آغاز کرده‌ایم و اعتقاد داریم که باید سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه صورت گیرد تا از قافله عقب نمانیم. امیدواریم هرچه زودتر این مطالعات به اقدامات عملی منجر شود.

وی در پایان اظهار کرد: ان‌شاالله در سال جاری، برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، نظارتی، تولیدی و ترویجی شورا را با سرلوحه قرار دادن شعار سال ٩٩ که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، با هدف ایجاد جهش در این فعالیت‌ها به طوری که منجر به خروجی مؤثر شود، دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha