اجرای ۴۵ دوره آموزشی دانشجومعلم قرآن
کد خبر: 3895192
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
زهرا نقی‌زاده تشریح کرد:

اجرای ۴۵ دوره آموزشی دانشجومعلم قرآن

رئیس سابق مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از اجرای ۴۵ دوره آموزشی دانشجومعلم قرآن از سوی این مرکز از ابتدای سال ۹۴ تاکنون خبر داد.

اجرای ۴۵ دوره آموزشی دانشجو معلم قرآن / بهره‌مندی بیش از ۱۸ هزار نفر ساعت در سال ۹۸

زهرا نقی‌زاده، رئیس سابق مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: این سازمان به‌ عنوان پرچمدار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها، در سال 94 مرکزی را به نام «مرکز تربیت دانشجومعلم قرآن» تأسیس کرد.

رئیس جهاددانشگاهی الزهرا(س) افزود: در مدت چهار سال و در پی همکاری نهادهای دانشگاهی و فرهنگی با اجرای طرح دانشجومعلم، تعدادی از دانشجویان مستعد پس از شرکت در کارگاه‌ها و اردوهای آموزشی، آماده تعلیم به دیگر دانشجویان شدند.


اجرای ۱۶۲ عنوان برنامه قرآنی در سال ۹۸


نقی‌زاده با اشاره به اینکه از شروع فعالیت این مرکز تاکنون (94-98) 45 دوره آموزشی برگزار شده است، بیان کرد: با توجه به این فعالیت‌ها این مرکز در نیمسال دوم سال 98 توانست مجوز موافقت قطعی فعالیت خود را اخذ کند. امید است با استعانت از حضرت حق و برنامه‌ریزی دقیق و مدون گامی مؤثر در جهت توسعه فرهنگ قرآنی برداریم.

رئیس سابق مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان سازمان قرآنی دانشگاهیان با پرداختن به اجرای طرح دانشجومعلم قرآن و بهره‌مندی 189 دانشجو از آموزش‌های این طرح در سال 98، گفت: در این سال طبق برنامه‌ریزی‌ها و براساس تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه پیام نور، ۱۰۳ نفر از دانشجویان طی 100 ساعت آموزشی، منابع مورد نظر را زیر نظر اساتید مجرب گذراندند.

نقی‌زاده افزود: یک دوره نیز به‌صورت طرح سراسری در تابستان 98 در مشهد مقدس با حضور 86 دانشجو برگزار شد که در مجموع ۱۸۹ نفر از آموزش‌های دوره طرح دانشجومعلم قرآن بهره‌مند شدند.

وی در پایان با اشاره به بهره‌مندی 18 هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزشی از این دوره‌ها در سال ۹۸، گفت: از سال 94 تا 98 به میزان ۱۴۸ هزار نفر ساعت از این طرح بهره‌مند شده‌اند. همچنین تعداد 81 نفر از دانشجومعلمانی که دوره‌های آموزشی را گذراندند در طول سال 98 به آموزش مباحث روخوانی و روانخوانی به سایر افراد در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و اردوهای جهادی و .... پرداختند که در طول سال 98 بیش از ۱۰۸ هزار نفر ساعت از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.‬‏ این میزان بهره‌مندی از سال 94 تاکنون 340 هزار نفر ساعت بوده است.

انتهای پیام
captcha