پویـش ملی مجازی «ستـاره باران» اجرا می‌شود
کد خبر: 3894068
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
از سوی سازمان دارالقرآن؛

پویـش ملی مجازی «ستـاره باران» اجرا می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن از اجرای پویش ملی مجازی «ستاره باران» از سوی این سازمان قرآنی خبر داد.

سیدجعفر صادقی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری طرح پویش ملی مجازی «ستاره باران» از سوی این سازمان، اظهار کرد: شرایط کنونی جامعه متأثر از شیوع ویروس منحوس کرونا، تجمعات دینی و مذهبی به‌ویژه در مساجد و حسینیه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و بر این اساس سازمان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ جامعه ناگزیر باید فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی، ترویجی و ... را با لحاظ سبک زندگی متأثر از این شرایط برنامه‌ریزی و در فضای مجازی ببرند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن ادامه داد: لذا سازمان دارالقرآن در اقدامی هماهنگ و سراسری اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی «پویش ملی مجازی ستاره باران» ویژه ماه مبارک رمضان کرده است. در قالب این برنامه صفحه مستقلی در اینستاگرام ایجاد می‌شود. نام اختصاصی صفحه یاد شده «ستاره‌باران»، نام کاربری آن setarebaran_ir@، شعار برنامه #هر_خــانه_ایرانی_یک_جلـــسه_قرآنی و هدف آن ترغیب عموم مردم به استفاده از فرصت در خانه ماندن، برای انس خانوادگی با قرآن و تلاوت آن در ماه مبارک رمضان است. جامعه هدف مورد نظر این صفحه علاوه بر جامعه قرآنی و قشر مذهبی، عموم مردم جامعه است که معمولاً در ماه مبارک رمضان، به انس با قرآن و تلاوت آن اقبال می‌کنند.

وی افزود: این صفحه به صورت تعاملی مدیریت خواهد شد. بدین معنا که 30 درصد محتوای آن از سوی این سازمان و 70 درصد آن از سوی فالوورها تأمین خواهد شد. محتوای تولیدی سازمان در این صفحه پست‌هایی در قالب موشن‌گرافیک، عکس گرافیکی، پلیر، موزیک‌پلیر، کلیپ، تیزر و دیگر قالب‌های تصویری قابل استفاده در اینستاگرام خواهد بود که به صورت روزانه طی سناریوی مشخص بارگذاری می‌شود.

صادقی بیان کرد: موضوع پست‌های یاد شده عبارتند از: مفاهیم و معارف قرآنیِ مندرج در کتاب «قرآن زنده است» (که فایل آن در کانال ادارات امور قرآنی و سایت تلاوت قابل دانلود است و نسخه‌های چاپ شده آن نیز به استان‌ها ارسال خواهد شد)، تشویق مردم به جزء‌خوانی و تلاوت خانوادگی قرآن در منزل، مضامین ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان، آموزش اجمالی قرآن در حد تجوید الصلوة، کلیپ‌های مصاحبه با چهره‌های شاخص و ملی قرآنی، ورزشی، هنری و ... مبنی بر دعوت مردم به ماندن در خانه و تلاوت روزانه قرآن در منزل همراه با خانواده، مراسم زنده (Live) شب های قدر، مسابقات مختلف و مراسم قرعه‌کشی میان دنبال‌کننده‌های صفحه به صورت زنده جهت اهدای جوایز، مشارکت مخاطبان در قالب نظرخواهی در استوری و ... 

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن گفت: همچنین، حدود 70 درصد پست‌های روزانه صفحه، شامل عکس، فیلم و آثار هنری (خوشنویسی، نقاشی و...) ارسالی از سوی فالوورهای صفحه با موضوع «جلســه خانــوادگی تلاوت قرآن در خــانه» خواهد بود که از طریق پیام‌رسان های مربوطه دریافت خواهد شد. (جزئیات آن در صفحه یاد شده اعلام شده است.) همچنین جزئیات مربوط به ویژگی‌ها و شاخص های آثار دریافتی و کم و کیف آن در همان صفحه قابل ملاحظه است. ضروری است تمامی ظرفیت‌های موجود استان‌ها اعم از ادارات کل تبلیغات اسلامی، ادارات شهرستانی، تشکل‌ها و گروه‌های مردمی و فعالان قرآنی در سطح کشور با این پویش همسو شده و به کار گرفته شود.

صادقی بیان کرد: به تمامی واحدهای تابعه و شبکه مردمی استان ابلاغ شده تا نسبت به مواردی همچون دنبال کردن صفحه پویش ملی مجازی ستاره باران در اینستاگرام، تبلیغ صفحه پویش در میان عموم مردم و جذب دنبال‌کننده از طریق تگ کردن، نوشتن آیدی (ID) صفحه (mention) و نیز هشتک‌گذاری شعار پویش در کپشن صفحات اختصاصی مخاطبان، ارسال پست و استوری برای دیگر کاربران اینستاگرام و روش‌های دیگر، ارسال تصاویر و آثار با موضوع «جلسه خــانوادگی تلاوت قرآن در خــانه»، مشارکت در لایوها و کامنت‌گذاری در ذیل پست‌ها و ... و انعکاس ایده‌ها و نظرات پیشنهادی اقدام کنند.

به گزارش ایکنا فعال‌ترین استان‌ها که بتوانند بیشترین درصد فالوورهای صفحه را به خود اختصاص دهند علاوه بر اعتبارات حمایتی تشویقی، جوایز نقدی به افراد اثرگذار (اعم از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، رئیس اداره امور قرآنی و کارشناسان مربوطه) اهدا خواهد شد. به تعدادی از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی که بتوانند بیشترین تعداد فالوور صفحه و بازدیدکننده پست‌ها را داشته باشند، پس از دریافت نام کاربری مخاطبان و ارزیابی و بررسی اطلاعات، اعتبار حمایتی نقدی پرداخت خواهد شد.

علاوه بر اهدای جوایز نقدی و غیرنقدی به ارسال‌کنندگان پست‌هایی که بیشترین بازدید را به خود اختصاص دهند و اهدای جوایز به برندگان مسابقات برگزار شده در استوری، در پایان ماه مبارک رمضان نیز یک جایزه ویژه صد میلیون ریالی و چندین جایزه نقدی و غیر نقدی به تعدادی از فالوورها به قید قرعه اعطا خواهد شد.

پست‌های تولیدی سازمان و پست‌های برتر دریافتی از مردم، علاوه بر بارگذاری در صفحه اینستاگرامی ستاره باران، در دیگر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و نیز سایت تلاوت قرار خواهد گرفت و تعدادی از آن‌ها از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha