دایرة المعارف فرهنگ اسلامی در مصر به چاپ سوم رسید
کد خبر: 4188980
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

دایرة المعارف فرهنگ اسلامی در مصر به چاپ سوم رسید

شورای عالی امور اسلامی وابسته به وزارت اوقاف مصر از انتشار چاپ سوم دایرة المعارف فرهنگ اسلامی با نظارت محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، شورای عالی امور اسلامی وابسته به وزارت اوقاف مصر از انتشار چاپ سوم دایرة المعارف فرهنگ اسلامی با نظارت محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف خبر داد و اعلام کرد: چاپ سوم این دانشنامه، به منظور نشر اندیشه‌های اسلامی و با توجه به تقاضای زیاد از سوی انتشارات مصر و دیگر کشورهای اسلامی و عربی صورت گرفته است.

محمد مختار جمعه در مقدمه این کتاب تصریح می‌کند: فرهنگ یکی از مهم‌ترین کلیدهای تفکر عقلانی و تفکر صحیح است.

فرهنگ اسلامی به مثابه مجموعه‌ای از معارف، اطلاعات نظری و تجربیات عملی و کاربردی برگرفته از قرآن کریم و سنت شریف نبوی، هویت تثبیت شده برای شکل دادن به شخصیت اسلامی است که در نوع خود برجسته است. از این منظر ثبت و انتشار این گنجینه، مسئولیت مشترک همه مسلمانان است.
این اثر ابتدا با معرفی ابعاد اصلی فرهنگ اسلامی برگرفته از اصول ایمان، جنبه‌های کمال و زیبایی در قرآن کریم و سیره نبوی شروع می‌شود و سپس اهداف کلی شریعت اسلامی، فلسفه جنگ و صلح و حکومت در اسلام، مسئولیت افراد و لزوم صداقت بیان شده است. در ادامه مقالاتی در زمینه اهمیت بازنگری و فهم صحیح از اصول اسلامی در پرتو واقعیت‌ها به عنوان امری که همواره یکی از ابزارهای اصلی گسترش فرهنگ اسلامی بوده، آمده است.

انتهای پیام
captcha