ثبت بیشترین آمار اسلامی‌هراسی در «کبک» کانادا
کد خبر: 4128088
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

ثبت بیشترین آمار اسلامی‌هراسی در «کبک» کانادا

انتشار نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد اسلام‌هراسی در استان کبک نسبت به سایر نقاط کانادا شدیدتر است.

به گزارش ایکنا به نقل از Vancuver is awsome، نتایج یک گزارش که در رابطه با لایحه 21 انجام شده نشان می‌دهد که ساکنان استان کبک از این لایحه حمایت می‌کنند.

لایحه 21 که در ژوئن 2019 تصویب شد، معلمان مدارس دولتی، وکلای دولتی، قضات و افسران پلیس را از استفاده نمادهای مذهبی در حین کار منع می‌کند.

علی‌رغم برخی دیدگاه‌ها در بین ساکنان کبک مبنی بر اینکه این لایحه تبعیض‌آمیز نیستند، تحقیقاتی مانند قانون ۲۱: گفتمان، برداشت‌ها و تأثیرات (Law 21: Discourse, Perceptions & Impacts" from the Association) از انجمن مطالعات کانادایی (Association for Canadians Studies) که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، تأیید می‌کند که قوانینی مانند این‌ها تعصب و انگ زدن را تقویت و تشویق می‌کنند.

نظرسنجی اخیر مؤسسه آنگوس رید(The Angus Reid Institute) هم نشان داد، کبک بالاترین میزان از کانادایی‌هایی را دارد که دیدگاهی منفی نسبت به اسلام دارند، برخلاف انگلیسی ـ کانادایی‌ها، تعداد بیشتری از کبکی‌ها از لایحه 21 حمایت می‌کنند.

از آنجایی که 39 درصد از انگلیسی ـ کانادایی‌های مورد بررسی در این نظرسنجی به اسلام با دید منفی نگاه می‌کردند، این آمار برای کبکی‌ها به 52 درصد افزایش یافت. این نظرسنجی تأکید می‌کند که دیدگاه‌های مثبتی هم وجود دارد، اما در این استان کم‌رنگ‌تر است.

در میان ادیان اصلی از جمله بودیسم، یهودیت، هندوئیسم، سیکیسم و مسیحیت، کانادایی‌ها به مانند کبکی‌ها کمترین نگاه مثبت را نسبت به اسلام دارند.

سن، جنسیت و تحصیلات نقش مهمی در این که آیا کانادایی‌های انگلیسی و فرانسوی‌زبان دارای دیدگاه‌های منفی نسبت به اسلام هستند، بازی می‌کنند.

این نظرسنجی بیان می‌کند که کانادایی‌های نسل جدید به احتمال زیاد دیدگاه‌های مطلوب‌تری نسبت به اسلام دارند، به‌ویژه اگر تحصیلات پس از متوسطه را گذرانده باشند.

آنگوس رید دریافت که کبک‌هایی که منفی‌ترین نگرش‌ها را نسبت به اسلام دارند، بیشتر به بلوک کبکوا یا حزب محافظه‌کار کانادا (CPC) رأی می‌دهند. این یافته برای بقیه کانادا نیز مشابه است و رأی‌دهندگان CPC بزرگترین گروه افرادی را تشکیل می‌دهند که اسلام را منفی می‌بینند.

انتهای پیام
captcha