محکومیت منع ایجاد نمازخانه در مدارس کبک
کد خبر: 4133432
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

محکومیت منع ایجاد نمازخانه در مدارس کبک

با تشدید اقدامات صورت گرفته علیه مسلمان کانادا، شورای ملی مسلمانان کانادا ممنوعی ایجاد نمازخانه در مدارس ایالت کبک را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه عراقنا، شورای ملی مسلمانان کانادا تصمیم‌گیری برای ممنوعیت ایجاد نمازخانه در مدارس استان کبک کانادا را محکوم و اعلام کرد این تصمیم اقدام غیرقابل قبول دیگری از سوی مقامات استانی علیه حقوق اقلیت‌ها است.

این شورا که یکی از برجسته‌ترین نهادهای مدنی کانادا است و از حقوق مسلمانان دفاع می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس قانون جدید، مؤسسات آموزشی در کبک اکنون باید مسائل مربوط به زندگی معنوی جوانان مسلمان را نیز کنترل کنند.

دراین بیانیه آمده است: دانش‌آموزان مسلمان نباید نگران باشند که صرفاً به‌خاطر استفاده از حق خود برای نمازگزاردن، مورد برخورد مقامات قرار می‌گیرند.

استان کبک کانادا اختصاص دادن مکانی به عنوان نمازخانه در مدارس را به بهانه حفظ ویژگی سکولار این ایالت ممنوع اعلام کرده و در عین حال فقط اجازه اقامه نماز بی سر و صدا داده است.

پارلمان کانادا در استان کبک قانونی را تصویب کرد که توسط «حزب کبک» پیشنهاد شده بود و براساس آن با توجه به سکولار بودن استان کبک، مدارس دولتی نباید به مکانی برای عبادت تبدیل شوند!

انتهای پیام
captcha