عملیات موشکی یمنی‌ها علیه نشست فرماندهان ائتلاف سعودی
کد خبر: 3934906
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

عملیات موشکی یمنی‌ها علیه نشست فرماندهان ائتلاف سعودی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله به نشست فرماندهان عالی‌رتبه ائتلاف سعودی در استان «مأرب»، چندین نفر از آنان را کشته یا مجروح کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الخبر الیمنی، در حمله موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن که به پایگاه «تداوین» در استان مأرب واقع در مرکز یمن انجام شد، نشست فرماندهان عالی‌رتبه ائتلاف سعودی به دقت هدف حمله موشک بالستیک یمن قرار گرفت.
 
منابع نظامی یمن با اعلام اینکه تمام فرماندهان حاضر در این نشست کشته یا به شدت زخمی شدند، اعلام کردند: سرلشگر «محمد المقدوشی»، وزیر دفاع دولت مستعفی و فراری منصور هادی و سرلشگر «صغیر بن عبدالعزیز»، رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن در این حمله کشته شده‌اند.  
 
بر اساس این گزارش، سه افسر سعودی به نام‌های «احمد الکعبی» (30 ساله)، «شامی محمد العسیری» (27 ساله) و «طارق احمد المحبشی» (28 ساله) نیز زخمی شده‌اند. دولت عربستان و دولت منصور هادی هنوز به این حمله موشکی واکنشی نشان نداده‌اند.
 
پایگاه تداوین که در محاصره نیروهای ارتش و انصارالله قرار دارد، پیش از این نیز هدف حمله موشکی قرار گرفته بود. نوع حمله و اطلاع از زمان و مکان نشست فرماندهان عالی‌رتبه باعث شده است تا عناصر دولت منصور هادی یکدیگر را به خیانت و جاسوسی برای دولت صنعا متهم کنند.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن، ماه‌هاست که در اطراف شهر مأرب مستقر شده و این شهر را در حالت نیمه محاصره قرار داده‌اند. شهر مأرب مهم‌ترین و با ارزش‌ترین پایگاه ائتلاف سعودی و دولت هادی محسوب می‌شود.

شب گذشته همچنین تلویزیون رسمی سعودی از حمله قایق‌های انتحاری یمنی به یک سکوی فرآورده‌های نفتی در جازان و آتش‌سوزی گسترده در این مکان خبر داد.

انتهای پیام
captcha