تشکیل «انجمن قربانیان جنایات امارات» در یمن
کد خبر: 3933497
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

تشکیل «انجمن قربانیان جنایات امارات» در یمن

خانواده‌های قربانیان جنایات امارات و شبه‌نظامیان وابسته به آن در استان «شبوه» یمن، انجمنی با عنوان «انجمن آسیب‌دیدگانِ جنایات امارات و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور» تشکیل دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، هدف از تأسیس این انجمن، مجازات جنایتکاران و جبران خسارت به خانواده‌های قربانیانی است که از سوی نظامیان اماراتی یا شبه نظامیان و مزدوران وابسته به آنان آسیب دیده‌اند.
 
خانواده‌های یمنی قربانی جنایات امارات در استان «شبوه» یمن در بیانیه‌ای علام کردند که هدف این انجمن، مجازات جنایتکاران، کشف واقعیت و کمک به خانواده‌های قربانیان از طریق مراجع قضایی است.

در این بیانیه تأکید شد: «تمامی کسانی که حقیقت و عدالت برایشان اهمیت دارد، باید در کنار ما بایستند و در این مأموریت و وظیفه انسانی، شرعی و اخلاقی بزرگ به ما کمک کنند».

این انجمن از همه نهادهای محلی و بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، فعالان و وکلا خواست که برای حمایت از ملت یمن، در کنار این انجمن باشند و از آن حمایت کنند.
 
در بیانیه مذکور تصریح شد، این خانواده‌ها، قربانیانِ قتل، ربایش و ناپدید شدن در زندان‌های مخفی امارات در یمن هستند و پس از مشورت، برای مقابله با این جنایات، این انجمن تشکیل شد.

امارات و عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلافی، حملات وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای را علیه ملت یمن را آغاز کرده‌اند و تاکنون نیز این حملات ادامه دارد. هدف ریاض و ابوظبی بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهوری فراری و مستعفی یمن بود که هنوز در این کار موفق نشده‌اند.
انتهای پیام
captcha