دمشق برای مبارزه با تروریسم تا آزادی كامل سوريه مصمم است
کد خبر: 3882002
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

دمشق برای مبارزه با تروریسم تا آزادی كامل سوريه مصمم است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل حملات اخير ترکیه به مواضع ارتش سوریه را محکوم کرد و گفت: دمشق برای مبارزه با تروریسم تا آزادی وجب به وجب خاک سوریه از وجود تروریست‌ها و اشغالگران مصمم است.

دمشق برای مبارزه با تروریسم تا آزادی كامل سوريه مصمم است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره ادلب شب گذشته، از این شورا خواست در جلوگیری از مداخلات ترکیه و تهدید اردوغان علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، نقش خود را به‌درستی ایفا کند.

الجعفری همچنین حضور نظامیان ترکیه در خاک سوریه را تجاوز نظامی، اشغالگری و مغایر با قوانین بین‌المللی توصیف کرد و گفت: سوریه با تجاوز ترکیه‌ و حمایت از تروریسم مقابله کرده و به دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود ادامه خواهد داد.

الجعفری با بیان اینکه سوریه از کشورهای اروپایی می‌خواهد که به قوانین بین‌المللی پایبند باشد، تصریح کرد: اروپا نباید در  معامله‌های ننگین با ترکیه وارد عمل شود. اردوغان ارتش ترکیه را به بازوی گروه‌های تروریستی در خاک سوریه و لیبی تبدیل کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین افزود: دولت آنکارا از گذرگاه‌های انسانی، دروازه‌هایی برای ورود هزاران نیروی نظامی و نیز ابزارهای جنگی ساخته و پیش از آن هم هزاران تروریست خارجی را حمایت نظامی و لجستیک کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه عملیات ارتش سوریه در حلب و ادلب با هدف نجات سوری‌ها از جنایت تروریست‌ها انجام می‌شود، گفت: دمشق عزم خود را برای آزادسازی مناطقی که گروه تروریستی جبهة النصره بر آن سیطره دارد، جزم کرده است.

انتهای پیام
captcha