آزادی بیان یا لجام گسیختگی توهین؟
کد خبر: 4151489
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
یادداشت

آزادی بیان یا لجام گسیختگی توهین؟

امروز کلیدواژه آزادی دستاویزی برای تقدس‌زدایی از دین خدا و کتاب آسمانی شده است آن هم نه با استدلالی منطقی. در روز روشن به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین می‌کنند و واکنش و اعتراضات را خشونت‌گرایی، بی‌ظرفیتی و مقابله با مدنیت جا می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر مجتمع آموزشی ـ پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیهنامش را آزادی بیان گذاشته‌اند اما به واقع با نام آزادی به کام خودکامگان و مخالفان آزادی کار می‌کنند. اگر کسی نظر دیگری غیر از نظر خودشان در مورد ارکان حیات آنها بدهد علیه او بلوا می‌کنند و با غوغا او را به حاشیه می‌رانند همانانی که نقاب آزادی زده‌اند و خود تجسم کامل دیکتاتوری و استبداد محض هستند.

در روز روشن به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین می‌کنند و واکنش و اعتراضات مسلمان‌ها را خشونت‌گرایی، بی‌ظرفیتی و مقابله با مدنیت جا می‌زنند. به راستی مگر اینها همان‌هایی نیستند که روژه گارودی فیلسوف و نویسنده بزرگ فرانسوی را به بهانه انکار هولوکاست مجازات کردند؟ مگر اینها همانانی نیستند که منطق عقلانی اسلام را بر نمی‌تابند و اجازه حجاب به زنانشان نمی‌دهند؟

آری؛ امروز کلیدواژه آزادی دستاویزی برای تقدس‌زدایی از حریم خدا، دین خدا و هدایت‌گرترین کتاب آسمانی شده است آن هم نه با استدلالی منطقی بلکه با مشمئزکننده‌ترین کارها و شیطانی‌ترین روش‌ها. در واقع این آزادی بیان نیست که هم‌پیاله‌های شیطان از آن دفاع می‌کنند بلکه آزادی توهین است آن هم توهین به نورانی‌ترین‌های دنیا، خاک‌پاشی به خورشید فروزان توحید و تلاش برای به تعفن کشیدن مخزن بی‌انتهای عطر طراوت.

نظام سلطه که تمثل امروزی دستگاه پیچیده ابلیس است و این‌بار عروسک خیمه شب‌بازی کوچکش، سوئد را به بازی گرفته است نمی‌تواند موج اسلام‌گرایی در بین جوانان اروپا را برتابد و چون پاسخی عقلانی نیز به آموزه‌های نورانی اسلام ندارد از سر عصبانیت و استیصال به مقدس‌ترین کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم جسارت می‌کند و آن را که کتاب راهنمای همه انسان هاست ورق ورق می‌کند و می‌سوزاند. اما این دست و پا زدن‌ها و تقلاها ثمره‌ای جز پر فروغ‌تر شدن مشعل هدایت قرآن و محبوب‌تر شدن شخصیت رسول اعظم صلی الله علیه و آله ندارد چرا که به قول آن حکیم متأله: «هر چه روی نور پا بگذارند نور زیر پا له نمی‌شود بلکه روی پا قرار می‌گیرد».

آری؛ خدا اراده کرده که نور پیامبرش عالم‌گیر شود و هدایت کتابش تا دامنه قیامت حجت جاودانه‌اش باشد.

«يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»(صف آیه ۸). ﻣﻰ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎلی ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻣﻞ‌ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر مجتمع آموزشی ـ پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha