اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)
کد خبر: 4151025
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین دوره دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به این مؤسسه را ۳۱ تیر اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم این مؤسسه از روزهایی ابتدایی تیر آغاز شده است، آخرین مهلت ثبت‌نام در این مراکز را 31 تیر اعلام کرد.

وی با تصریح اینکه بیت‌الاحزان دارای دو دانشسرای علوم قرآن و حدیث است که یکی در بخش بانوان و دیگری در بخش آقایان فعالیت دارد، افزود: دانشسرای علوم قرآن و حدیث بانوان در روستای مبارک آباد شهرستان قرآنی استهبان استان فارس قرار دارد و مرکز آقایان نیز در شهر بیدخت شهرستان گناباد واقع در حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) قرار دارد.

شاهسونی با بیان اینکه بیت‌الاحزان برنامه‌های متعددی برای تربیت حافظان قرآن کریم به‌منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور د ارد، فعالیت این دانشسراها را یکی از فعالیت‌های بیت‌الاحزان در این راستا عنوان کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم بیت‌الاحزان از 18 سال پیش کار خود را تحت عنوان دوره‌های ارتقای علمی حافظان آغاز کرد و در چند سال گذشته نام آن به دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) تغییر کرد و طی این مدت حافظان زیادی حافظ قرآن با حضور در این دوره‌ها، موفق به اخذ کارشناسی علوم قرآن و حدیث شده‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌های دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و گفت: در این طرح یکساله بر اساس ظرفیت قانونی ایجاد شده جهت حافظان کل قرآن کریم، دوره‌های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث با بهره‌گیری از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و همچنین اساتید قرآنی برگزار می‌شود.

شاهسونی ادامه داد: حافظان کل قرآن شرکت‌کننده در دوره این مراکز، علاوه بر تثبیت محفوظات و شرکت در آزمون کسب مدرک درجه 3 حفظ، در طول دوره دروس کارشناسی علوم قرآن و حدیث را نیز می‌خوانند و جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به منظور کسب مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث آماده می‌شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ازجمله مزایای این دوره را امکان دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی سه سال زودتر از روند جاری آموزشی کشور عنوان کرد و افزود: حافظان قرآن در حالت عادی در صورتی که قصد اخذ مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث داشته باشند ابتدا باید مدرک دیپلم بگیرند و سپس در کنکور شرکت کنند و در صورت قبولی در کنکور به مدت 4 سال در دانشگاه به تحصیل بپردازند تا بتوانند لیسانس بگیرند ولی در این طرح حافظان کل قرآن کریم به مدت یک سال در دانشسرا دروس دانشگاه را مطالعه می‌کنند و در حین دوره، هم در آزمون حفظ سازمان تبلیغات شرکت و مدرک معادل لیسانس دریافت می‌کنند و هم در آزمون سازمان سنجش شرکت می‌کنند و در صورت کسب حد نصاب، مدرک لیسانس خود را از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مرکز می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به آدرس beytolahzan.ir مراجعه کنند، گفت: افرادی که متقاضی شرکت در این مراکز هستند باید حتماً حافظ کل قرآن بوده و حداقل به 20 جزء قرآن هم تسلط کامل داشته باشند. ضمن اینکه رده سنی برای آقایان 15 تا 25 سال و بانوان 15 تا 35 سال است.

انتهای پیام
captcha