عمل به دستورات قرآن سرلوحه کار ارتش است
کد خبر: 4210583
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
معاون سیاسی استاندار مرکزی:

عمل به دستورات قرآن سرلوحه کار ارتش است

بهنام نظری با بیان اینکه اگر دانش نظامی با بلوغ اعتقادی و دینی تلفیق شود، نیروهای نظامی را به سربازان فداکار اسلام تبدیل می‌کند، گفت: عمل به دستورات دینی و قرآنی در همه شرایط یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های ارتش است.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امینی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 27 فروردین‌ماه، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ارتشی و خانواده شهدا، که در پدافند هوایی اراک برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش، ارتشی‌ها را چشمان بیدار انقلاب اسلامی دانست و گفت: ارتشی‌های استان در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشیدند و رشادت دریادلان نیروی دریایی و به شهادت رسیدن تعدادی از آنان در عملیات‌های دریایی گواه بر این ادعاست.

وی ارتشی‌ها را مدافع و حافظ مرزهای ایران اسلامی برشمرد و بیان کرد: نیروهای خدوم و انقلابی ارتش در کنار سایر ارگان‌ها اجازه نداده و نخواهند داد چپاولگران و متجاوزان به ایران نگاهی مغرضانه داشته باشند. شما ارتشی‌ها باید به این ارزش و مقام بر خود ببالید. شما در حال خدمت هستید و بیش از 80 میلیون نفر در آسایش و امنیت روزگار می‌گذرانند.

نظری امنیت و سلامتی را دو نعمت الهی عنوان کرد و ضرورت شکرگزاری برای داشتن این دو نعمت الهی را متذکر شد و افزود: خداوند متعال به شما عنایت ویژه داشته و شما را در جایگاهی ارزشمند قرار داده تا با خدمتگزاری و جان‌برکفی از ملت و مظلومان دفاع کنید. اگر از شهدا یاد می‌کنیم به پاس تمام این خدمات ارزشی است.

معاون سیاسی استاندار مرکزی به پیروزی انقلاب در بهمن 57 و پیوستن همافران نیروی هوایی به جمع انقلابیون اشاره کرد و گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب، عنوان پرطمطراق ژاندرام منطقه را یدک می‌کشید. در این ایام عده و‌عُده نظامی موجود در کشور در خدمت امنیت آمریکا و انگلیس بود. حدود 200 هزار مستشار نظامی آمریکایی و انگلیسی نیروهای ما را با بدترین نوع رفتار آموزش می‌دادند. افسران ارشد آن زمان در مقان پایین‌ترین درجه‌دار آمریکایی قدرت اعمال نفوذ و اعمال نظر نداشتند. حتی با وجود داشتن تجهیزات نظامی اجازه استفاده از آن را نداشتند.

نظری در تکمیل توضیحات خود بیان کرد: امروز بعد از گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب، ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد، تا جایی که ناوهای هواپیمابر آمریکایی و سایر کشورها بدون اجازه از ایران حق تردد در آب‌های آزاد خلیج فارس را ندارند.

وی به قائله کردستان و رشادت و دوراندیشی شهید قرنی اشاره کرد و گفت: ارتشی‌ها زمان انقلاب با وجود اینکه در رژیم پهلوی آموزش دیده بودند، اما به واسطه داشتن بن‌مایه اعتقادی و مکتبی به نیروهای انقلابی پیوسته و طولی نکشید که مورد وثوق امام راحل قرار گرفتند و برای حفظ انقلاب اقدامات ماندگاری از خود برجای گذاردند. کسب پیروزی در مناطق مختلف ایران در همان سال‌های ابتدای انقلاب، استمرار پیروزی‌ها بود و نقطه عطفی در پیروزی‌های متعدد به حساب می‌آید.

نظری با اشاره به این مطلب که ارتشی‌های امروز همچون امیر کاظمی، امیر ایرانی، امیر موسوی و... ادامه‌دهنده راه شهدایی همچون صیادشیرازی، شهید قرنی و سایر شهدای ارتش پرافتخار هستند، اضافه کرد: بدون تردید اگر دانش نظامی با بلوغ اعتقادی و دینی تلفیق شود، نیروهای نظامی را به سربازان فداکار اسلام تبدیل می‌کند. در دکترین نظامی ما اصل بر دفاع است و اگر تیری شلیک می‌شود برای رضای خداست.

معاون استاندار مرکزی عمل به دستورات دینی و قرآنی در همه شرایط را یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های ارتش ذکر کرد و گفت: نیروهای ارتشی در کنار دفاع و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام عمل به آموزه‌های الهی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و با تلفیق مبانی دینی با نظامی توانستند اتفاقات خوبی رقم زنند.

انتهای پیام
captcha