حضور 600 دانش‌آموز اراکی در محفل انس با قرآن
کد خبر: 4209469
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

حضور 600 دانش‌آموز اراکی در محفل انس با قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به برگزاری محفل قرآنی ویژه دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: این طرح ملی است و امروز، 20 فروردین این محفل با حضور 600 دانش‌آموز اراکی از دو مدرسه قرآنی برگزار شد.

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، در جریان برگزاری محفل انس با قرآن دانش‌آموزی که امروز، 20 فروردین در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: امروز شاهد برگزاری بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام ویژه دانش‌آموزان در سراسر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه این محفل قرآنی در دارالقرآن‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا بیش از 600 دانش‌آموز از مدارس قرآنی شهید فهمیده و حاج محمودی اراک در این محفل حضور دارند که در مصلا اجتماع کردند.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این محفل قرآنی را انس هرچه بیشتر و بهتر نوجوانان با کلام وحی برشمرد و ادامه داد: تمام تلاش ما براین است که مدارس آغازگر رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه باشند.

مولوی قرآن را جزء لاینفک زندگی دانست و هدایت دانش‌آموزان در مسیر کلام وحی را جزء رسالت‌های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نوجوانان باید حلاوت و شیرینی قرآن را درک کرده و پس از تلاوت و قرائت و حتی حفظ به تدبر و عمل به مضامین این مصحف شریف برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: امسال استقبال خوبی از این محفل قرآنی شد و حتی برای دانش‌آموزان نیز جذابیت داشت. امید است این طرح‌ها هم در سطح ملی و هم استانی ادامه‌دار باشد و بتوان در سال چندین محفل با محوریت نوجوانان برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha