حضور پررنگ خواهران و بخش مشاوره؛ وجه تمایز بخش حوزوی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4206991
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
حجت‌الاسلام طیب‌حسینی خبر داد:

حضور پررنگ خواهران و بخش مشاوره؛ وجه تمایز بخش حوزوی نمایشگاه قرآن

مدیر بخش حوزوی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: وجه تمایز بخش حوزوی این دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با سال گذشته حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، هنری و پژوهشی و تنوع بیشتر بخش مشاوره است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن طیب حسینی، مدیر بخش حوزوی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن طیب‌حسینی، مدیر بخش حوزوی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا با تأکید بر اینکه بخش حوزوی از بخش‌های پرسابقه نمایشگاه قرآن است، اظهار کرد: امسال با توجه به سیاست نمایشگاه مبنی بر برنامه‌محور بودن، این بخش نیز با برنامه‌های درخور توجه که بیشتر خدمت‌محور است در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه میزبان بیش از 20 غرفه و نهاد و مرکز حوزوی هستیم. نهادهای کلانی که در سطح ملی فعالیت می‌کنند؛ چون مرکز مدیرت حوزه های علمیه خواهران و برادران ـ که نهادها و مؤسسات متعددی از جمله انجمن‌های علمی چهل‌گانه حوزه را زیر مجموعه خود دارندـ  نهادهای بین‌المللی فعال در عرصه بین المللی چون جامعة المصطفی(ص) العالمیه که در بیش از 200 نقطه جهان فعالیت دارد و به تربیت طلاب و دانشجویان معارف دینی می‌پردازد و هم اکنون در قم از 142 کشور  دارای بیش از 10 هزار طلبه است.

طیب‌حسینی با اشاره به ارائه آثار جدید در حوزه‌های قرآن، عترت و نماز در این دوره از نمایشگاه، بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های بخش حوزوی می‌توان به مشاوره‌های قرآن‌بنیان اشاره کرد که با حضور خواهران و برادران طلبه انجام می‌شود و به مخاطبان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. این مشاوره‌ها در 14 موضوع خانواده، کودک، ازدواج، مشاره تحصیلی، استعدادیابی، پاسخ به احکام، پرسشنامه‌های شخصیت‌شناسی، تبارشناسی و نسب‌شناسی سادات و ... انجام می‌شود.

مدیر بخش حوزوی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن اضافه کرد: پژوهش‌های قرآنی، برگزاری کارگاه‌های پایان‌نامه نویسی، نشست‌ها و میزگردهای علمی در هر شب از دیگر برنامه‌های این بخش است.  همچنین در کنار آن نیز برنامه جنبی کرسی تلاوت با دعوت از طلاب قاری و مسابقات قرآنی و خدمات پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران انجام می‌گیرد.  

وی درباره وجه تمایز این دوره بخش حوزوی با دوره گذشته، تصریح کرد: بخش حوزوی، بخش محتوایی است و مخاطب خاص خود را دارد. طبیعتا آنچه که ارائه می‌شود کار علمی ـ پژوهشی و نخبگانی است هرچند در کنار آن نیز برای عموم مردم آثار فراوانی در عرصه کودک، نوجوانان و بانوان وجود دارد.

طیب‌حسینی تأکید کرد: امسال در عرصه بانوان و خواهران طلبه حضور پررنگی داشتیم، همچنین آثار علمی، هنری و ترویجی خواهران طلبه نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است تا نگاه درست و حقیقی به بانوان اسلامی و مسلمان را بتوانیم در سطح جامعه تقویت کنیم. 

وی تصریح کرد: بنابراین وجه تمایز بخش حوزوی در امسال با سال گذشته حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، هنری و پژوهشی و همچنین بخش مشاوره که تنوع بیشتری را نسبت به سال گذشته دارد. 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر شورورزی، مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح کشور وابسته به حوزه‌های علمیه درباره بخش مشاوره قرآن‌بنیان گفت: امسال شاهد 15 کرسی مشاوره در موضوعات مختلف کودک، نوجوان، خانواده، روانشناختی، تحصیلی، ازدواج، اعتقادی، حفظ قرآن، احکام، بانوان و آقایان و ... هستیم. 

وی با اشاره به اینکه مشاوران این بخش در کنار ارائه راهکارهای دینی به مخاطبان دوره‌های روانشناسی را نیز گذرانده‌اند، ادامه داد: استقبال مردم طی این روزهای از بخش مطلوب بوده است. همچنین بانوان نیز می‌توانند در میزهای جداگانه از کارشناسان متخصص امر بهره‌مند شوند. 

شورورزی با اشاره به اینکه درخواست 50 کرسی مشاوره داشتیم، بیان کرد: به دلیل محدودیت فضا امکان برپایی میزهای کمتری را داشتیم که باز هم خدمات مطلوبی ارائه می شود. 

وی ادامه داد: قطعا با یک جلسه مخاطبان درمان نمی‌شوند بلکه برای تکمیل درمان مخاطبان به 33 مرکز مشاوره سماح (ستاد مشاوره اسلامی حوزه‌های علمیه) در کشور راهنمایی می‌شوند که دو مورد این مراکز در تهران است. 

یادآور می‌شود، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار می‌خوانمت تا 14 فروردین ماه از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha