کتاب‌های حوزه هنری اصفهان؛ نامزد جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس
کد خبر: 4203321
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

کتاب‌های حوزه هنری اصفهان؛ نامزد جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس

سه کتاب از انتشارات حوزه هنری استان اصفهان نامزد بیست‌و‌یکمین دوره جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس در گروه مستندنگاری شدند.

کتاب‌های انتشارات حوزه هنری اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، کتاب‌های «رسا»، «موقعیت الله‌وکیل» و «ما هم در جنگ بودیم» از انتشارات حوزه هنری استان اصفهان در میان 45 نامزد گروه مستندنگاری‌ و هفت زیرگروه آن در بیست‌ویکمین دوره جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس قرار گرفتند.

دبیرخانه بیست‌ویکمین دوره جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس از میان ۱۰۷۳ عنوان کتاب رسیده و تأییدشده در بزرگترین گروه خود، یعنی گروه «مستندنگاری» در سه بخش «خاطرات»، «زندگینامه‌ها» و «اسناد شخصی» و در هفت زیرگروه (شاخه فرعی)، ۴۵ عنوان کتاب را به‌عنوان نامزد معرفی کرد که کتاب‌های «موقعیت الله‌وکیل» نوشته فضل‌الله صابری و کتاب «رسا» نوشته علی هاشمی در بخش خاطره شفاهی و کتاب «ما هم در جنگ بودیم» نوشته مرتضی سلطانی در بخش خاطره و کتاب، نامزد این دوره از جشنواره شدند.

یادآور می‌شود، کتاب «موقعیت الله‌‌وکیل» خاطرات شفاهی حاج رمضان الله‌وکیلی، فرمانده پشتیبان و لجستیک تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) است که از ابتدای جنگ در جبهه‌های مختلف حضور داشت و پس از جنگ نیز در سمت‌های متعدد کشوری فعالیت داشته ‌است.

کتاب «رسا»، خاطرات فردی به نام قدرت‌الله میرزایی را در ۸ سال جنگ ایران و عراق روایت می‌کند؛ فردی که در دوران جنگ، مدیر گروه مهمات‌سازی سپاه ناحیه اصفهان بود و بنیان‌گذار تعمیر سلاح در سپاه است.

کتاب «ما هم در جنگ بودیم» شامل 50 خاطره از زندگی حیوانات گوناگون در کنار رزمندگان دفاع مقدس و تلاشی مستند برای بررسی چگونگی حضور حیوانات در جنگ تحمیلی، از وحشی و اهلی گرفته تا مهاجر و بومی است. این روایت‌ها از زبان راویان مختلف نگارش شده که شامل همه اقشار جامعه هستند. نویسنده بخشی از روایت‌ها را بازنویسی کرده است.

انتهای پیام
captcha