دستور دولت برای کاهش ساعات اداری روزه‌داران در بنگلادش
کد خبر: 4203082
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

دستور دولت برای کاهش ساعات اداری روزه‌داران در بنگلادش

نخست‌وزیر بنگلادش در جلسه‌ای با کابینه وزرا ضمن انتقاد از اسراف در برگزاری مهمانی‌های بزرگ افطاری در ماه رمضان تصریح کرد که هزینه این مهمانی‌ها برای افطار فقرا منظور و ساعات کاری ادارات نیز در این ماه مبارک کاهش یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه تحلیلی جامعه و فرهنگ ملل، شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش در جلسه‌ای با کابینه وزیران که چهارشنبه، 9 اسفند به ریاست او برگزار شد؛  دستور داد برای جلوگیری از اسراف در مصرف مواد غذایی در ماه رمضان پیش رو، هیئت دولت هیچ مهمانی افطاری در مقیاس بزرگ برگزار نکند.

وی همچنین با ابراز گلایه از عملکرد مؤسسات خصوصی در این زمینه دستور داد که هزینه‌های افطار برای توزیع به مردم فقیر منظور شود.

نخست‌وزیر بنگلادش در ادامه درباره ساعات کاری کارمندان روزه‌دار گفت: دولت برنامه زمان‌بندی ساعات ادارات دولتی، نیمه دولتی و خصوصی در ماه رمضان را تعیین کرده است. در رمضان امسال، کارمندان از ساعت 9 صبح تا ساعت 3 بعد از ظهر موظف به خدمت‌رسانی هستند.

اسلام بزرگ‌ترین دین در بنگلادش محسوب می‌شود و حدود ۹۰ درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. بیشتر مسلمانان بنگلادش سنی مذهب هستند و گروهی از آنان که شیعه هستند در اوربان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha