کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» به زبان اردو منتشر شد
کد خبر: 4200244
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» به زبان اردو منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» اثر محمدعلی مجد فقیهی به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

ارسال/ کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شدبه گزارش ایکنا، به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» اثر محمدعلی مجد فقیهی به زبان اردو ترجمه و منتشر شد که پردازشی گذرا به کتاب صحیفه سجادیه اثر امام زین العابدین(ع) است.

نگارنده پیش از شروع به مباحث اصلی کتاب، مطالبی مقدماتی را مطرح ساخته که در قسمت اول به گوشه هایی از زندگی و شخصیت امام سجاد(ع)، مسایل اصلی عصر زندگانی آن حضرت، بررسی دلایل رویکرد امام سجاد(ع) به شیوه دعا و اهمیت دعا از منظر اسلام پرداخته و در قسمت بعد نام‌های صحیفه و تعداد دعاهای موجود در آن و عناوین آنها، اعتبار و صحت صحیفه و معرفی ترجمه‌ها و فرهنگ‌نامه‌ها و تکمله‌ها و شرح‌های مختلف را نقل کرده است.

وی در این اثر نخست به معرفی اجمالی ابعاد مختلف کتاب صحیفه سجادیه و سپس به بررسی محتوایی آن پرداخته است و در ادامه سه دعا از دعاهای آن کتاب را برگزیده و شرحی مختصر پیرامون آنها ارائه کرده است.

از نظر نگارنده کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه، اگرچه عنوان کتاب دعا را دارد؛ اما معارف والایی از توحید، معاد، نبوت، امامت و انسان‌شناسی را در پوشش دعا می‌توان در آن یافت که در کمتر منبع حدیثی به چشم می‌خورد.

کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» از سوی لیاقت علیخان به زبان اردو ترجمه و در قطع وزیری منتشر شده است و علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می‌توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha