حمله به مسجدی در کانادا و نگرانی از افزایش اسلام‌هراسی
کد خبر: 4197617
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

حمله به مسجدی در کانادا و نگرانی از افزایش اسلام‌هراسی

در پی حمله به مسجدی در شهر میسیساگا در کانادا و با وجود محکومیت این حمله از سوی نخست‌وزیر، نگرانی‌ها از افزایش اسلام‌هراسی در این کشور بالا گرفته است.

حمله به مسجدی در کانادا و نگرانی از افزایش اسلام‌هراسی در این کشور

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مونت کارلو، در پی حمله به مسجدی در شهر میسیساگا در کانادا و با وجود محکومیت این حمله از سوی نخست‌وزیر، نگرانی‌ها از افزایش اسلام‌هراسی در این کشور بالا گرفته است. این حمله اوایل هفته قبل و هم‌زمان با سالگرد حمله به مسجد شهر کبک صورت گرفته بود.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز پنجشنبه با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، این حمله را محکوم و تصریح کرد: حمله به مسجدی در میسیساگا در اوایل این هفته ـ در روز ملی یادبود حمله به مسجد شهر کبک و مبارزه با اسلام‌هراسی ـ بزدلانه، ناراحت‌کننده و غیرقابل‌قبول است. من آن را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم.

شورای ملی مسلمانان کانادا نیز با انتشار پیامی اعلام کرد: این حمله بخشی از افزایش نگران‌کننده نفرت علیه اسلام در سراسر کشور است، در حالی که مدافعان حقوق بشر این حمله را تأییدی بر تشدید اسلام‌هراسی در کانادا توصیف کردند.

این حمله در آستانه سالگرد حمله به مسجدی در شهر کبک رخ داد که در سال 2017 جان 6 نفر را گرفت. در یک حادثه دیگر نیز در ژوئن 2021، راننده کامیون چهار عضو یک خانواده مسلمان را در لندن، انتاریو، به قتل رساند.

در نوامبر 2023، مقامات تورنتو گفتند که تعداد جنایات ناشی از نفت علیه مسلمانان در بزرگ‌ترین شهر کانادا از زمان آغاز درگیری در غزه به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha