پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی چگونه خواهد بود + صوت
کد خبر: 4195231
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
بخشایش‌ اردستانی پاسخ داد:

پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی چگونه خواهد بود + صوت

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه ایران به وقت مقتضی به شهادت 5 مستشار نظامی سپاه در سوریه توسط رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد، گفت: پاسخ ایران مستقیم نخواهد بود و احتمالا در امارات یا باکو یا جایی که صهیونیست‌ها احساس امنیت می‌کنند و اعضای موساد آنجا هستند، پاسخ مناسب را خواهیم داد.

احمد بخشایش اردستانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

احمد بخشایش اردستانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این سؤال که آیا اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مستشاران نظامی ایرانی در دمشق در پی واکنش به حمله موشکی ایران به مقر موساد و داعش در اربیل و ادلب بوده است؟ گفت: به طور مسلم این موضوع صحیح است. چون عکس‌ا‌لعمل اسرائیل سریع بود.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها از کشته شدن دو تاجر یهودی که یکی اهل کردستان و دیگری اهل انگلستان بود، بسیار ناراحت شدند، افزود: وجود این تاجر برای رژیم غاصب اسرائیل حائز اهمیت بود چرا که آنها، عضو ارشد موساد بودند که فعالیت‌های تجاری بزرگی را انجام می‌دادند بنابراین آنها نیز می‌خواستند در سوریه انتقام بگیرند.

پاسخ ایران چگونه خواهد بود؟

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ایران، عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی را در دمشق نوعی کنشگری و حرکت جدید می‌داند که باید در وقت مقتضی به آن پاسخ دهد.

وی با تأکید بر اینکه پاسخ ایران به اسرائیل به صورت حمله مستقیم نخواهد بود، اظهار کرد: چون رژیم صهیونیستی در کشور سومی چون سوریه به مستشاران نظامی ما حمله کردند، بنابراین ما نیز احتمالا در امارات یا باکو یا جایی که اسرائیلی‌ها احساس امنیت می‌کنند و اعضای موساد آنجا هستند،  پاسخ مقتضی و مناسب را خواهیم داد.

امکان پاسخ نیابتی

بخشایش اردستانی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران برای واکنش به این اقدام تروریستی برای جنگ نیابتی با اسرائیل آماده می‌شود؟ گفت: چون هر دو طرف علاقه‌مند هستند تا به صورت محدود و کنترل شده این ضربه شست را به یکدیگر نشان دهند، لذا فکر نمی‌کنم این اقدام انجام شود اما اگر اعضای موساد در امارات مورد تهاجم قرار بگیرند به طور مسلم این کار از طریق انصار‌الله انجام می‌شود، نه از طریق ایران.

وی با تأکید بر اینکه اعضای موساد با احساس امنیت در باکو حضور دارند، گفت: آنها تصور می‌کنند ایران به دلیل شرایط اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی اقدامی علیه باکو انجام نمی‌دهد اما با توجه به اینکه اسرائیل مستشاران نظامی ما را در سوریه مورد هدف قرار داده، باید پاسخ مقتضی را در یکی از کشورهای ذیربط، بدهیم.

کد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نسبت این اقدامات از سوی رژیم صهیونیستی با خروج تدریجی نظامیان اسرائیلی از غزه، گفت: به نظر نمی‌رسد اسرائیل به دنبال گسترش جنگ در منطقه باشد چون هنوز در غزه گرفتار است و به اهداف خاصی نرسیده است.

علاقه‌مندی آمریکا برای اتمام جنگ با بحث دو دولتی

وی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از 100 روز از جنگ در غزه، هنوز اسرائیل به دو آرزوی خود؛ نابودی حماس و بازگرداندن و آزادسازی اسرای صهیونیستی، دست پیدا نکرده، تصریح کرد: شاید رژیم صهیونیستی بخواهد افکار عمومی را منحرف کند و بحث‌های جدیدی مطرح کند اما واقعیت آن است که آنها علاقه و یا به عبارت بهتر توان گسترش جبهه‌های جنگ را ندارند زیرا قطعا گسترش جنگ کل منطقه را در برخواهد گرفت.

بخشایش اردستانی با تأکید بر اینکه اسرائیل از آمریکا حرف شنوی دارد و نصیحت‌های آن را می‌پذیرد، اظهار کرد: البته آمریکا علاقه داشت که جنگ را با بحث دو دولتی تمام کند اما نتانیوهو این را رد کرد. چنانکه جو بایدن گفت حتی با حضور نتانیاهو هم می‌توان این دو دولت را شکل داد. برخی معتقدند علت ادامه‌دار شدن این جنگ، وجود نتانیاهو در قدرت است و اگر جنگ تمام شود، وی چاره‌ای جز خروج از قدرت ندارد و لذا جو بایدن از این مسئله استفاده کرد و گفت اگر دو دولت نیز به وجود آید و صلح هم شود با حضور نتانیاهو هم می‌شود ادامه داد. این یعنی بایدن فرصتی را به نتانیاهو داد اما کابینه وی  اعلام کرد که طرح دو دولت را نمی‌پذیرد.

اسرائیل در غزه گرفتار شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اسرائیل جنگ را با مقاومت حماس در غزه ادامه می‌دهد، گفت: البته صهیونیست‌ها جنگ با حزب‌الله لبنان را استمرار نخواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ امنیت برای اسرائیل حائز اهمیت است، گفت: اسرائیل از یک چیز می‌ترسد و آن هم فروریختن امنیتی است، زیرا به دنیا و مردم خود گفته بود که ارتش اسرائیل پنجمین ارتش بزرگ دنیا و شکست‌ناپذیر است و از لحاظ تکنیکی و هوش مصنوعی می‌توانیم رهبران جبهه مقاومت را بزنیم اما اکنون یک گروه شبه نظامی آن را دچار مشکلات اساسی کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به ادعای اسرائیل در مورد توانمندی سامانه گنبد آهنین اشاره کرد و گفت: طوفان‌ الاقصی نشان داد این ارتش و سامانه‌های نظامی اسرائیل، آنقدرها هم که ادعا می‌شد از استحکام لازم برخوردار نیستند و حماسی‌ و مردم غزه  توانستند این ارتش را زمین‌گیر کنند.

ناامنی که به جان اسرائیلی‌ها افتاد

وی در پایان اظهار کرد: این موضوع باعث شده خیال ساکنان سرزمین‌های اشغالی ناایمن شود و خیال کنند ارتش‌شان کارآیی لازم را ندارد به طوری که به دلیل افزایش درگیری‌ها و ناامنی‌ها، شهرک‌نشینان شمال اراضی اشغالی حتی حاضر نیستند به راحتی به آنجا بازگردند.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha