راه‌یابی 5 طلبه البرزی به مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه
کد خبر: 4194025
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

راه‌یابی 5 طلبه البرزی به مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه علمیه البرز با اشاره به برگزاری مرحله کشوری هفتمین دوره المپیاد علمی حوزه‌های علمیه کشور گفت: پنج نفر از طلاب حوزه علمیه استان به مرحله کشوری این رویداد علمی راه یافتند.

مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام صادق خوئینی، مدیر حوزه علمیه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری هفتمین دوره المپیاد علمی حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: این رویداد علمی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله استانی آن در سطح حوزه علمیه برگزار شد و پنج نفر از طلاب حوزه علمیه استان به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه راه‌یافتگان توانستند با کسب امتیازات حدنصاب به مرحله کشوری راه یابند، افزود: طبق آمار اعلام شده، البرز از حیث تعداد شرکت‌کنندگان و تعداد طلاب راه‌یافته به مرحله کشوری هفتمین دوره المپیاد علمی حوزه‌های علمیه کشور جزو استان‌های برتر است.

این مسئول توضیح داد: مرحله کشوری این رویداد علمی به‌صورت متمرکز با حضور منتخبان استانی در اسفندماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه البرز در خصوص اهداف برگزاری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه که در رشته‌هایی همچون نحو، صرف، بلاغت، تفسیر، علوم عقلی و فقه و اصول برگزار می‌شود، تصریح کرد: این رویداد علمی علاوه بر آن که باعث انگیزه‌بخشی در بین طلاب برای ارتقای سطح علمی می‌شود، یک ارزیابی از سطح طلاب است که مشخص بشود طلاب در سطح استان‌ها در چه سطح علمی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha