افتتاح مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در البرز
کد خبر: 4212741
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

افتتاح مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در البرز

آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان البرزی در کانون شهید فهمیده کرج آغاز شد.

مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از البرز، آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان البرزی صبح امروز، یکشنبه در کانون شهید فهمیده کرج آغاز شد.

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان البرز 150 هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه 800 دانش آموز و 200 نفر از فرهنگیان استان به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند، افزود: مسابقات دانش‌آموزان پسر صبح امروز آغاز شده است و رقابت دانش‌آموزان دختر نیز فردا دوشنبه برگزار خواهد شد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: در راستای ترویج معارف قرآنی از دوران دانش‌آموزی باید به عنوان یک رسالت مهم و دینی تلاش کرد تا حضور دانش‌آموزان درفعالیت‌های قرآنی فعال و چشمگیر باشد.

خانمحمدی با اشاره به اینکه طرح مسطورا و پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای دانش‌آموزان این استان نیز با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس استان در طول سال اجرا می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های پویا و موثری در حوزه فعالیت‌های تربیتی و قرآنی دنش‌آموزان هم استانی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha