عصر شعر مقاومت «شهید قدس» برگزار می‌شود
کد خبر: 4191201
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

عصر شعر مقاومت «شهید قدس» برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و به منظور هم‌دردی با مردم مظلوم غزه، عصر شعر مقاومت با حضور شعرای آئینی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مهدی عبدالمالکی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه

مهدی عبدالمالکی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برپایی عصر شعر مقاومت «شهید قدس» خبر داد و اظهار کرد: این مراسم با حضور مسئولین استانی، جهادگران، دانشجویان و اساتید در سالن اجتماعات علامه طباطبایی امروز ۱۱ دی‌ماه از ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

وی در ادامه با یادآوری چهارمین سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی، افزود: در جهانی که ددمنشان قصد تسلط بر جهان را به ناحق دارند تنها افرادی باقی خواهند ماند که «مقاومت» را سرلوحه خود قرار دهند و ما در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز تجربه مقاومت داشته‌ایم و آموخته‌ایم که برای ماندن باید مقاومت کرد و باید این مفهوم را به نسل جوان منتقل کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: بهترین زبان برای انتقال این معانی هنر است و برخی اوقات یک بیت شعر چنان تحول و اثری از خود به جای می‌گذارد که با خواندن چندین جلد کتاب ممکن است منتقل نشود.

عبدالمالکی تصریح کرد: هنرمندان ما باید ایثار و از خودگذشتگی «شهدای مقاومت» را به زبان هنرشان به تصویر بکشند و شهدای جبهه مقاومت مردان تاریخ‌ساز هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: امروز اگر بخواهیم در این میدان از حقی دفاع کنیم موضوع «مقاومت» است.

وی در پایان با اشاره به اینکه جبهه مقاومت معادله‌ای تاریخی است، یادآور شد: اتفاقات اینچنین باید در قالب هنر بیان شوند تا بتوان آن را دائمی زنده نگاه داشت.

عصر شعر مقاومت «شهید قدس» برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha