راهپیمایی کلیمیان اصفهان در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه
کد خبر: 4178821
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

راهپیمایی کلیمیان اصفهان در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

کلیمیان ساکن در اصفهان با راهپیمایی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کردند که اقدامات این رژیم هیچ‌گونه نسبتی با دین یهود و باورهای یهودیت نداشته و ندارد.

تجمع اعتراض‌آمیز کلیمیان اصفهان علیه اسرائیلبه گزارش ایکنا از اصفهان، کلیمیان ساکن در این شهر امروز، 8 آبان‌ماه همزمان با همتایان خود در تهران، شیراز، یزد، کرمانشاه و کردستان در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت از مردم فلسطین، مراسم راهپیمایی برگزار کردند.

این مراسم که از کنیسه کلیمیان واقع در چهارراه فلسطین به سمت خیابان استانداری برگزار شد، با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» همراه بود و شرکت‌کنندگان حملات هوایی اسرائیل را به غزه، مصداق نسل‌کشی و جنایت جنگی دانستند.

در پایان نیز صیون ماه‌گرفته، رئیس انجمن کلیمیان اصفهان بیانیه‌ای در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

به نام خدا

«*כֹּה אָמַר ד' עֲשׂוּ מִשְׁפָּט וּצְדָקָה וְהַצִילוּ גָזוּל מִיַּד עֲשֶׂוֹק* چنین فرمود خداوند عدل و انصاف روا دارید و غصب‌شده را از دست ظالم رهایی دهید. (ارمیای نبی ۳:۲۲)

ما یهودیان ایران همگام با همه یهودیان آزاده جهان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و دولت‌های حامی این رژیم را شریک این جنایت‌ها و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین می‌دانیم.

رفتارهای این رژیم سفاک را خلاف آموزه‌های یهودیت و تورات مقدس دانسته و ضمن همدردی با مردم مظلوم و ستم‌دیده غزه که مدت‌هاست در محاصره رژیم صهیونیستی هستند و از حداقل شرایط لازم برای ادامه زندگی، (آب)، خوراک و سوخت محرومند و طی هفته‌های اخیر به‌صورت شبانه‌روزی مورد تهاجم و بمباران بی‌رحمانه این رژیم هستند، عمیقاً ابراز تأسف می‌کنیم.

ضمن تجمع در کنیسه‌های شهرهای یهودی‌نشین ایران شامل تهران، شیراز، اصفهان کرمانشاه و یزد، نکات زیر را به تمامی دولت‌ها، ملت‌ها و مجامع بین‌المللی یادآور می‌شویم:

ارتکاب جنایات و جرایم جنگی به دست رژیم سفاک صهیونیستی مورد تقبیح تمامی ادیان و آزادگان جهان است و اقدامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر هیچ‌گونه نسبتی با دین یهود و باورهای یهودیت نداشته و ندارد.

حمایت دولت‌های استعماری از رژیم صهیونیستی، ضمن مفتضح ساختن آنها نزد ملت‌ها، آنان را نیز شریک جرم رژیم صهیونیستی می‌کند و مسئولیت این جنایت‌ها و کشتار افراد بی‌دفاع را به عهده آنها می‌گذارد.

سکوت و انفعال دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق بشر در قبال جنایت‌های صورت‌گرفته از طرف رژیم صهیونیستی، مصداق بارز شناسایی وضعیت موجود است و مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها و سازمان‌های منفعل را به دنبال دارد.

ما خواستار آتش‌بس فوری و توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعم از قتل عام کودکان و زنان و هدف قرار گرفتن افراد و اماکن غیرنظامی و اماکن مقدس هستیم و درخواست رفع فوری محاصره غزه برای ارسال دارو، غذا، سوخت و... و امدادرسانی به ساکنان دردمند این منطقه را داریم.

به امید برقراری صلح، آرامش، امنیت و عدل و انصاف در کل جهان.»

انتهای پیام
captcha