تلفیق تاریخ و دغدغه‌های روزمره در نمایش «آش»
کد خبر: 4178629
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

تلفیق تاریخ و دغدغه‌های روزمره در نمایش «آش»

طراح و کارگردان نمایش «آش» گفت: این نمایش با روایت واقعه‌ای تاریخی و پرداختن به دغدغه‌های روز جامعه، تلاش می‌کند با مخاطب ارتباط برقرار کند و به او تلنگر بزند.

پوستر نمایش «آش»پویان عطایی، طراح و کارگردان نمایش «آش» در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: قصه‌ این نمایش درباره زوجی به نام‌های زهرا و نادر است که در زندگی رازهایی را از یکدیگر پنهان می‌کنند و این کار مشکلاتی در زندگی‌شان ایجاد می‌کند تا اینکه در یک روز، رازهای هر دو نفر آشکار می‌شود. داستان نمایش‌ جنبه‌های اجتماعی و تاریخی دارد، همچنین درباره واقعه‌ای تاریخی بوده که در گذشته به وقوع پیوسته است.

وی در خصوص هدف از اجرای نمایش «آش» گفت: همیشه دوست داشتم در آثارم به دغدغه‌های روز جامعه بپردازم تا تلنگری برای مخاطب ایجاد شود. این اثر نیز با توجه به شرایط امروز جامعه قصد دارد با مخاطب ارتباط برقرار کند و به او تلنگر بزند. خوشبختانه در سه شب گذشته که تیم ما روی صحنه رفته، این مهم در ارتباط با مخاطب حاصل شده است.

طراح و کارگردان نمایش «آش» درباره همکاری حوزه هنری اصفهان با گروه اجرای این نمایش توضیح داد: بعد از گذشت یک سال‌و‌نیم از فعالیت نداشتن حوزه هنری در زمینه تئاتر، خوشبختانه این مجموعه فعالیت خود را از سر گرفت و تماشاخانه ماه را برای اجرای نمایش در اختیار ما قرار داد.

وی ادامه داد: متأسفانه طی سال‌های اخیر، نهادهای دولتی از نظر مالی در مضیقه قرار گرفته بودند و توانایی حمایت از تئاتر را به‌طور شایسته نداشتند. امیدوارم سازمان‌های ذی‌ربط بودجه‌های فرهنگی را افزایش دهند تا نهادهایی مثل حوزه هنری، اداره ارشاد، شهرداری و... بتوانند از فعالان این عرصه حمایت مادی و غیرمادی داشته باشند؛ هر قدر حمایت‌ها از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای بیشتر باشد، کیفیت کارها نیز افزایش می‌یابد.

عطایی افزود: تبلیغات شهری، اختصاص سالن و حمایت‌های معنوی مانند ترغیب مخاطب به تماشای نمایش در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. نهادهای شهری باید به وحدت عملکرد برسند و سالن‌های نمایش برنامه مدون سالیانه داشته باشند تا موازی‌کاری اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: اصفهان طی پنج سال اخیر از نظر مخاطب تئاتر وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با قبل دارد، عموم مردم از این هنر بهتر استقبال می‌کنند و تقریباً مخاطب با تئاتر در حال آشتی کردن است، به‌طوری که می‌توان گفت، تعداد زیادی از سالن‌های نمایش در حال پر شدن هستند. از همه کسانی که متن این گفت‌وگو را می‌خوانند، دعوت می‌کنم تا به تماشای نمایش «آش» بیایند و مطمئن باشند که از آن لذت خواهند برد.

این کارگردان یادآور شد: نمایش «آش» از ساعت 18:45 در تماشاخانه ماه واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی، حوزه هنری اصفهان اجرا می‌شود. مخاطبان برای تهیه بلیط می‌توانند به سایت Tiwall.com مراجعه کنند و برای هماهنگی نیز با شماره 09133070256 تماس بگیرند. این نمایش تا 14 آبان‌ماه به روی صحنه می‌رود. در صورتی که بعد از این تاریخ سالن خالی باشد، اجرای نمایش برای روزهای محدودی تمدید می‌شود و در غیر این‌ صورت، زمان دیگری برای اجرای آن در نظر گرفته خواهد شد. 

وی در معرفی گروه اجرای نمایش «آش» گفت: نویسنده این اثر پویان اصغری، مشاور کارگردان مریم دوستی ایرانی و بازیگران نمایش، آرزو رضاکرمی و علی عابدی هستند. همچنین طراحی لباس به عهده مژگان دوستی ایرانی و موسیقی با محمد نادری است. طراح گرافیست این اثر نیز محمدعلی عمادی، تولیدکننده تیزر حسین مسعوی و دستیاران صحنه، مبینا عباسی و فائزه رادفر هستند.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha