خدمت به ایثارگران یک فرصت مغتنم است
کد خبر: 4171397
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲

خدمت به ایثارگران یک فرصت مغتنم است

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: خدمت به ایثارگران یک فرصت مغتنم است که باید قدر آن را دانست.

محمودپاکدل، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید استان، محمودپاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز گذشته، چهارم مهرماه، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: خدمت به ایثارگران یک فرصت مغتنم است که باید قدر آن را دانست.

وی اظهار کرد: فرصت خدمت به ایثارگران معزّز، زمان مناسبی است که در اختیار ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرد و باید از این فرصت، به نحو احسن استفاده کنیم.

پاکدل، با بیان اینکه ایثارگران عزیز قدرشناس هستند، افزود: تک تک مدیران و خادمان خانواده شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران که به جامعه معزّز ایثارگری خدمت کرده‌اند، مورد حمایت این جامعه شریف هستند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این فرهنگ، از روحیه شهادت طلبی سرچشمه می‌گیرد که دین مبین اسلام در وجود مردم ما دمیده و به فرموده مقام معظم رهبری «هر ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» و لذا این کشور، بیمه است.

وی با تشریح بخش‌هایی از سند تحول دولت مردمی در حوزه ایثارگران گفت: حجت‌الاسلام رئیسی قبل از حضور در انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت، ۲ چالش در بنیاد شهید و امور ایثارگران را شناسایی کرده بودند که شامل «ضعف در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت» و «ناکارآمدی شیوه‌های ارائه خدمات و نارضایتی برخی از خانواده‌های جامعه هدف از نحوه خدمات رسانی» بود.

پاکدل، با بیان اینکه در این سند چند نشانگر یا هدف پیش بینی شده که باید مد نظر همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرد، افزود: ارتقای شاخص‌های پیشرفت فرهنگ ایثار و شهادت در اندیشه و باور مردم و مسئولان، افزایش سهم مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای منزلت اجتماعی خانواده‌های شاهد و ایثارگر، افزایش عدالت در ارائه خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر و افزایش میزان رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر از کمیت و کیفیت ارائۀ خدمات، از جملۀ این نشانگرها و اهداف است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه باید چند چرخش ایجاد شود تا به این اهداف و نشانگرها برسیم، گفت: یکی از این چرخش‌ها این است که باید از تمرکز حاکمیتی در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اقدامات مردم پایه برسیم.

وی افزود: در این چرخش‌ها همچنین باید نگاه به خانواده شهدا از دریافت کننده خدمات، به نقش آفرین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نگاه به بنیاد از یک سازمان تولیدکننده و ارائه دهنده خدماتِ مددکارانه و حامی پرور به نهاد تضمین کننده خدمات عزتمندانه، عادلانه و توانمندسازی برای خانواده ها تبدیل شود.

در پایان این جلسه از خدمات جابر ابوالفتح‌زاده، تقدیر و اکبر سلمانی، به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha