فرهنگ ایران قابل ارائه به جهان است
کد خبر: 4170745
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

فرهنگ ایران قابل ارائه به جهان است

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر فرهنگ ایران قابل ارائه به جهان است این را مدیون فارس و شیراز هستیم، گفت:‌ با توجه به تاریخ درخشان استان فارس در زمینه فرهنگ و تمدن، دانش‌آموزان‌ فارس حق دارند در عرصه‌های مختلف رقابت، حرف برای گفتن داشته باشند.

سفر سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش به شیرازبه گزارش ایکنا فارس، ابوالفضل کمالی، سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش امروز، اول مهر در سفر به شیراز و در آئین استانی زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس استان فارس، هفته دفاع مقدس و ایثار و شهادت که در دبیرستان دولتی پسرانه رازی ناحیه ۴ شیراز برگزار شد، گفت: استان فارس در طول تاریخ سرآمد عرصه‌های مختلف بوده است از این رو موفقیت دانش آموزان استان فارسی تعجب ندارد.

وی افزود: اگر فرهنگ ایران قابل ارائه به جهان است این را مدیون فارس و شیراز هستیم از این‌رو با توجه به تاریخ درخشان استان فارس در زمینه فرهنگ و تمدن، دانش‌آموزان‌ فارس حق دارند در عرصه‌های مختلف رقابت، حرف برای گفتن داشته باشند.

کمالی ادامه داد: در راستای همکاری در ایجاد کریدور علمی استان فارس و جهان اسلام، طرح برادر خواندگی دبیرستان رازی شیراز با مدرسه جمهوری اسلامی در شهر آنکارا پایتخت ترکیه پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد در حوزه آموزش و پرورش، ایرانی‌ها سرآمد جهان هستند، گفت: از علل موفقیت ایران در جهان، سیستم آموزش و پرورش ایران است که دانش‌آموزان را قوی پرورش می‌دهد بنابراین ایرانی‌ها خیلی راحت می‌توانند نظریه اسلامی را ارائه دهند همچنین امیدواریم دانش‌آموزان ایرانی بتوانند با سعی و تلاش مضاعف کشورمان را در جهان سرافراز کنند.

انتهای پیام
captcha