955 هزار دانش‌آموز فارس راهی مدارس شدند
کد خبر: 4170695
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

955 هزار دانش‌آموز فارس راهی مدارس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه راهبرد وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید «مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شده است، گفت: در سال تحصیلی جدید 8 هزار مدرسه با 45 هزار کلاس درس پذیرای 955 هزار دانش‌آموز در سطح استان فارس است.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم استانی زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان، هفته دفاع مقدس و ایثار شهادت در شیراز امروز، اول مهرماه به‌صورت نمادین در دبیرستان دولتی متوسطه اول پسرانه رازی ناحیه 4 شیراز با حضور جمعی از مسئولان استانی نظیر استاندار، فرمانده ارشد ارتش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندار شیراز و... برگزار شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم با بیان اینکه راهبرد وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید «مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شده است، گفت: در سال تحصیلی جدید 8 هزار مدرسه با 45 هزار کلاس درس پذیرای 955 هزار دانش‌آموز در سطح استان فارس است.

وی از تدریس 62 هزار معلم در سال تحصیلی جدید در مدارس استان خبر داد و افزود:‌ در برخی از مناطق کمبود معلم را از طریق استفاده از ظرفیت حق‌التدریس‌ها، بازنشستگان، دانشجو معلمان سال 99 و... جبران کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی باید به مدارس توجه ویژه داشته باشیم، گفت: در سال گذشته با همت مدیران،‌ فرهنگیان، دانش‌آموزان فارس در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

عسکری از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش دعوت به عمل آورد و افزود:  امیدواریم بتوانیم با تعامل با نهادهای مختلف سال تحصیلی پرباری را پیش‌رو داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معنوی تأکید کرد و از مدیران مدارس خواست تا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که جشن‌های آغاز امامت حضرت مهدی(ع) از روز دوشنبه، 3 مهرماه در مدارس استان برگزار شود.

وی با یادآوری اینکه فرایند بازگشایی مدارس از خردادماه سال جاری آغاز شده است، گفت: طی این مدت تلاش کردیم تا مدارس به بهترین شکل ممکن بازگشایی شوند.

عسکری با بیان اینکه رئیس جمهور توجه ویژه‌‌ای به مدارس عادی و دولتی دارند، گفت: در سال گذشته دانش‌آموزان فارس موفق به کسب 3 مدال المپیاد جهانی، 10 مقام کشوری شدند و همچنین در مسائل اعتقادی نیز بیش از 8 هزار پیش اجلاسیه نماز در مدارس استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha