روایتی از امید و ایمان در سایه‌سار قرآن
کد خبر: 4169181
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
به بهانه اولین سالگرد درگذشت بانوی قرآنی کاشان

روایتی از امید و ایمان در سایه‌سار قرآن

مادرم حدود ۷ سال، بیماری سختی را پشت سر گذاشت. در تمام این دوران، امید و ایمان او زبانزد شده بود و هیچ وقت، زبان به گله باز نکرد. همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) و فقط دو روز مانده به زمان دفاع از پایان‌نامه دکترا که برای آماده کردنش، سختی بسیاری متحمل شده بود‌، در سن ۴۷ سالگی ما را ترک کرد.

مرحوم فاطمه بدیعی استاد و حافظ کل قرآنمطهره رسولی فینی، متولد ۱۳۷۱، حافظ کل قرآن، دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه کاشان، جوان‌ترین عضو هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی این شهرستان و مربی حفظ کودک و نوجوان است. وی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره مادرش، بانو فاطمه بدیعی گفت: مادرم از حافظان کل قرآن، دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان، استاد دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، از استادان برجسته مؤسسه قرآن و عترت جامعة‌القرآن‌الکریم کاشان و داور آزمون حفظ اعطای مدرک به حافظان قرآن بود. در شهریورماه ۱۳۵۳ در کاشان متولد شد و هنوز مدرک دیپلمش را نگرفته بود که با پدرم، علی‌اصغر رسولی فینی ازدواج کرد.

وی ادامه داد: بعد از اخذ مدرک دیپلم در مؤسسه جامعة‌القرآن‌الکریم (حافظان وحی) کاشان، زیر نظر مجید عربی به حفظ قرآن پرداخت و پس از حفظ کل قرآن و گذراندن دوره‌های آموزشی گوناگون جزو استادان مؤسسه شد. بعد از ۱۸ سال با استفاده از مدرک درجه دوی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم و سهمیه سازمان سنجش به حافظان قرآن، در کنکور کارشناسی شرکت و رتبه قبولی کسب کرد.

این حافظ کل قرآن با اشاره به ۲۸ سال سابقه فعالیت‌های قرآنی مادرش افزود: مدتی بعد با رتبه ٩۲ کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی کاشان مشغول به تحصیل شد و پایان‌نامه‌اش با عنوان «جاهلیت از نگاه قرآن» در قالب کتاب چاپ و منتشر شد. بار دیگر با ادامه تلاش در این مسیر توانست در همین دانشگاه به‌عنوان دانشجوی دکترا به ادامه تحصیل بپردازد که چند روز مانده به زمان دفاع از پایان‌نامه دکترا بعد از طی یک دوره سخت بیماری، دار فانی را وداع گفت.

وی درباره بعضی از رتبه‌های قرآنی مادرش بیان کرد: رتبه اول یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در رشته حفظ کل، رتبه سوم بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت استادان سراسر کشور در رشته حفظ کل و معرفی به‌عنوان استاد پیشکسوت و نخبه قرآنی پس از کسب مدرک درجه دوی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همراه با تقدیر در سالن سوره حوزه هنری تهران‌‌، از جمله دستاوردهایی بود که در کارنامه فعالیت‌های قرآنی مادرم ثبت شده است.

رسولی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف مادرش، قرآنی زیستن و اخلاق قرآنی داشتن بود، اظهار کرد: در اخلاق و منش، بسیار مردم‌دار و مهربان بود و مراقبت می‌کرد تا باعث رنجش کسی نشود. با وجود مشغله کاری از ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر، در سامان دادن به امور منزل همیشه دقیق و منظم بود و هر کسی می‌توانست سرزده به منزل ما وارد و به بهترین نحو پذیرایی شود. مهمان‌نوازی نیز یکی از نکات بارز شخصیتی وی به شمار می‌آمد. نظم، آینده‌نگری و داشتن برنامه، جزو مهم‌ترین آموزه‌هایی است که از مادرم یاد گرفتم.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیتی بانو فاطمه بدیعی تأکید کرد: مادرم هم حافظ قرآن و هم عامل به آن بود، بسیار قدردان و قدرشناس بود. با توجه به دوران بیماری و وظیفه ما در مراقبت از او، همیشه از من، برادر و پدرم بسیار تشکر می‌کرد و چون من پرستارش بودم، در روز پرستار برای من هدیه می‌گرفت. بسیار بخشنده بود و برای هر مناسبتی تلاش می‌کرد تا دیگران را با تقدیم هدیه‌ای که واقعاً دوست دارند، خوشحال کند.

این حافظ کل قرآن درباره شخصیت علمی مادرش بیان کرد: او یکی از مهره‌های اصلی کاشان به شمار می‌آمد و از لحاظ فرهنگی نیز از پیشگامان شهرستان بود. همیشه برای مهجور نبودن‌ قرآن تلاش می‌کرد و بسیار خالصانه، علم خود را در اختیار دیگران قرار می‌داد؛ به‌طوری که برای پاسخ‌گویی به سؤالات دانشجویان، دوستان و... با صبوری، مدت زمان زیادی صرف می‌کرد.

وی ادامه داد: مادرم حدود ۷ سال، بیماری سختی را پشت سر گذاشت. در تمام این دوران، امید و ایمان او زبانزد شده بود و هیچ وقت، زبان به گله باز نکرد. همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) و فقط دو روز مانده به زمان دفاع از پایان‌نامه دکترا که برای آماده کردنش، سختی بسیاری متحمل شده بود‌، در سن ۴۷ سالگی ما را ترک کرد.

رسولی که جوان‌ترین عضو هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کاشان است، در این‌باره توضیح داد: از اینکه در این مجموعه در معیت استادان بزرگ قرآنی هستم، بسیار خشنودم. مادرم نیز عضو هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان بود. مهم‌ترین نکته‌ای که از او فرا گرفتم، این بود که لحظه لحظه زندگی‌ام را باید با آیات قرآن و کمک اهل بیت(ع) نورانی کنم و قدردان این ثقلین به‌جامانده باشم.

وی درباره شیرین‌ترین خاطرات قرآنی خود گفت: حضور در برنامه تلویزیونی «معرفی نسل‌های قرآنی» که من، مادر و مادربزرگم را به‌عنوان سه نسل قرآنی دعوت کرده بودند و همچنین لحظه غرورآفرینی که مادرم به‌عنوان پیشکسوت و نخبه قرآنی در سطح کشور معرفی شد، از شیرین‌ترین خاطرات قرآنی من است.

این حافظ کل قرآن درباره یکی از تجارب قرآنی خود گفت: چهار سال است که به‌عنوان مربی حفظ کودک و نوجوان کار می‌کنم و اثر معجزه‌آسای قرآن را بر کودکان می‌بینم. ما با طرح درس وارد کلاس می‌شویم؛ اما کلاس به نحوی پیش می‌رود که غیر قابل پیش‌بینی است و می‌بینیم آنچه اتفاق افتاد، کاملاً دلی و عنایت خود خداوند است. واقعاً قلب کودکان آن‌قدر پاک است که به راحتی می‌توان آنها را با قرآن مأنوس کرد.

وی به‌عنوان سخن پایانی اظهار کرد: خوش به حال کسانی که با نام نیکو از این دنیا رخت برمی‌بندند و به دست آوردن این نام نیکو جز در سایه قرآن و اهل بیت اطهار(ع) حاصل نمی‌شود.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - ۱۵:۵۵
0
0
خدا رحمت کنه استاد گرامی وعزیزمون رو واقعا جز نمونه ها بودن من همیشه یادشونم
captcha