جوانان با حرکت در مسیر جهاد تبیین خالق حماسه‌های هویت‌ساز باشند
کد خبر: 4162995
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
سردار کریمی:

جوانان با حرکت در مسیر جهاد تبیین خالق حماسه‌های هویت‌ساز باشند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه پیشرفت و اقتدار نظام مستلزم حفظ وحدت و انسجام است، افزود: جوانان باید خود را به سلاح جهاد تبیین مجهز کرده و خالق حماسه‌های هویت‌ساز باشند و این حماسه‌ها را برای نسل جدید روایت کنند.

سردار محسن کریمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 25 مرداد در اولین اجلاسیه استانی آزادگان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، نام آزادگان را مایه افتخار نظام دانست و ادامه داد: ضروری است در شرایط امروز سیره و منش آنان به نسل جوان منتقل شود. زنده‌یاد ابوترابی از شخصیت‌های برجسته آزاده است که می‌تواند به عنوان الگو معرفی شود.

کریمی با بیان این مطلب که اولین اجلاسیه آزادگان در ذیل ستاد کنگره شهدا برنامه‌ریزی شده است تا بهتر به نقش آنان پرداخته شود، اظهار کرد: اقتدار نظام مرهون شهدا، وجود نعمت امامین انقلاب، آزادگان و جانبازان است. به واسطه ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و هدایت‌های مقام معظم رهبری فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه زنده است و چنین جامعه‌ای شکست‌ناپذیرست.

وی ضرورت توجه به مبانی قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را ضروری برشمرد و اضافه کرد: اقامه فرهنگ و توجه به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، زنده نگه داشتن ارزش‌ها و سنت‌های الهی در جامعه، اقامه نماز، بصیرت‌افزایی و مهم جلوه دادن حق‌الناس اهم درس‌های عاشوراست که در جامعه اسلامی پیاده می‌شود.

فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه دشمن پس از شکست‌های متعدد در عملکردهای خود جنگ ترکیبی را ترتیب داده است، گفت: تحریف واقعیت‌ها، تغییر و تخریب باورهای مردم با توسل به دروغ از طریق سیاه‌نمایی و ضربه زدن به غیرت دینی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها به ویژه فضای مجازی و عملیات روانی از دیگر عوامل و فتنه‌هایی است که دشمن دنبال می‌کند. جهاد تبیین راهبرد و رمز شکست دشمن در جنگ ترکیبی است و آزادگان در این راستا سهم به‌سزایی دارند.

کریمی توجه به منویات رهبری، وحدت، اشاعه مکتب امامین انقلاب را رمز موفقیت ملت دانست و تأکید کرد: اگر دنبال پیشرفت و اقتدار کشوریم باید حافظ وحدت و انسجام در تمامی بخش‌ها باشیم. جوانان باید خود را به سلاح جهاد تبیین مجهز کرده و خالق حماسه‌های هویت‌ساز باشند و این حماسه‌ها را برای نسل جدید روایت کنند.

وی امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان را رویکرد مهم جهاد تبیین عنوان کرد و ادامه داد: ملت ایران در طول ۴5 سال گذشته با انجام اقدامات جهادی حماسه‌های عظیمی آفریدند و به سطح استراتژیک رسیده است و ماندگاری مستلزم رسیدن و تحقق سطح ایدئولوژیک است.

کریمی با بیان اینکه بازخوانی ظرفیت‌ها و توانمندی ملت ایران یکی از مهم‌ترین ابعاد تحقق جهاد تبیین است و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌تئان موفقیت‌های بسیار را به دست آورد، اظهار کرد: تصویرسازی صحیح از واقعیت‌ها و حماسه‌ها از مباحث مورد تأکید دین و امامین انقلاب بوده است و مقام معظم رهبری تحقق جهاد تبیین را فریضه ای مهم تلقی فرمودند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از جانبازان سرافراز استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha