حکم اعدام برای مهاجم به کنیسه یهودیان در آمریکا
کد خبر: 4159985
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

حکم اعدام برای مهاجم به کنیسه یهودیان در آمریکا

دادگاهی در شهر پیتسبورگ، عامل حمله به کنیسه یهودیان در سال ۲۰۱۸ که بر اثر آن یازده نفر کشته و شش تن زخمی شدند را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، هیأت منصفه یک دادگاه فدرال در ایالت پنسیلوانیا شامگاه چهارشنبه، شخص مهاجم به کنیسه یهودیان در شهر پیتسبورگ را به اعدام محکوم کرد.

در تاریخ بیست‌وهفتم اکتبر سال ۲۰۱۸ شخصی به نام رابرت باورز که در آن زمان ۴۶ سال سن داشت، با استفاده از چند سلاح نیمه‌خودکار (یک مسلسل و سه تفنگ دستی) به کنیسه یهودیان محافظه‌کار موسوم به درخت زندگی در پیتسبورگ حمله کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، باورز در ماه ژوئن امسال توسط هیأت منصفه دادگاه پیتسبورگ، به ۶۳ فقره جرم متعصبانه شامل یازده فقره ممانعت از آزادی مذهبی، متهم و سپس گناهکار شناخته شد.

در حادثه سال ۲۰۱۸ که رسانه‌های آمریکایی از آن مرگبارترین حمله به یهودیان در تاریخ این کشور یاد می‌کنند، ۱۱ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. باورز نیز در زمان حمله مورد اصابت چند گلوله پلیس آمریکا قرار گرفت اما زنده ماند و بازداشت شد.

طبق این گزارش، در مرحله اول صدور حکم که دو هفته پیش برگزار شد، هیأت منصفه دادگاه با ادعای اینکه باورز از حمله برنامه‌ریزی شده خود به یهودیان پشیمان نیست، او را واجد شرایط مجازات اعدام تشخیص داد.

به نوشته رویترز، در پرونده‌های جرائم فدرال در آمریکا، برای اینکه حکم به اعدام متهم صادر شود، تمام اعضای هیأت منصفه متفق‌القول باید به این مجازات رأی مثبت دهند و قاضی دادگاه نیز نمی‌تواند این رأی را نقض کند. در این پرونده، اگر هیأت منصفه نمی‌توانست به اتفاق آرا تصمیم بگیرد، باورز به‌جای اعدام، به حبس ابد بدون امکان آزادی محکوم می‌شد.

انتهای پیام
captcha