بانوی نیوزلندی و انتخاب حجاب در اوج اسلام‌ستیزی
کد خبر: 4128339
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

بانوی نیوزلندی و انتخاب حجاب در اوج اسلام‌ستیزی

حادثه تروریستی کشتار نمازگزاران در مسجد کرایست‌چرچ نیوزیلند با تمام تلخی خود اما به یک زن اهل اوکلند کمک کرد تا اعتماد به نفس خود را برای شروع حجاب داشتن بدست آورد.

به گزارش ایکنا به نقل از رادیو RNZ، این رادیو در برنامه‌ First Up که به مناسبت کشتار کرایست‌چرچ و روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی تهیه شده بود به ماجرای زن مسلمانی پرداخت که این حوادث نه تنها باعث ترس وی نشده بود بلکه باعث شد که او حجاب داشتن را شروع کند.

این زن که راناس علی(Rhanas Ali) نام دارد به RNZs گفت که از وقوع حملات تروریستی در مساجد کرایست‌چرچ در 15 مارس 2019 شوکه شد. این حس حتی وقتی فهمید که یکی از 51 قربانی این حملات را می‌شناسد بیشتر شد.

بلافاصله پس از آن، علی به محل کارش رفت و همکاران دفترش برای قربانیان یک دقیقه سکوت کردند. همه همکارانش به احترام کشته‌شدگان حجاب داشتند.

به عنوان یک زن مسلمان، همان روز بود که تصمیم گرفت حجاب را آغاز کند زیرا تا آن زمان از ایده پوشیدن آن ناراحت بود.

وی در مورد این تصمیم گفت: اما فکر کردم،‌ من حجاب داشتن را شروع می‌کنم. آن را انجام می‌دهم اگر مطمئن باشم که همیشه می‌توانم آن را داشته باشم.

علی به First Up گفت که اوایل حجاب داشتن سخت بود زیرا عادت داشت پیاده به محل کارش برود و نگران این بود که مردم در خیابان چه می‌گویند.

اما او شروع به پوشیدن آن در محل کار و لباسش را با حجابش هماهنگ کرد.

او سبک‌های مختلف زیادی را امتحان کرد و همه پذیرفتند و از او در مورد نحوه ست کردن لباسش با حجاب تعریف کردند.

یکی دیگر از زنان اهل اوکلند به نام عایشه، به First Up گفت که در زمان وقوع این حملات چهار سال بود که حجاب داشته است و او هم کسی را می‌شناخت که در این حملات کشته شده بود.

علی‌رغم رویداد وحشتناکی که روی داد، عایشه گفت که اکنون نسبت به اینکه به وضوح مسلمان است احساس اطمینان بیشتری می‌کند.

وی توضیح داد: هر وقت کسی نظری می‌دهد، فقط می‌گویم منظورت چیست؟ یا از این فرصت برای آموزش آن‌ها در مورد حجاب استفاده می‌کنم، در حالی که قبلاً آن را نادیده می‌گرفتم.

عایشه گفت که امروز و در سالگرد حمله تروریستی به دعا و یاد کسانی که جان خود را از دست دادند، سپری خواهد کرد.

جامعه مسلمانان نیوزیلند از نخست‌وزیر می‌خواهند که چهار سال پس از حمله به مسجد کرایست چرچ از وعده‌های دولت تخطی نکند.

فدراسیون انجمن‌های اسلامی نیوزلند گزارشی را منتشر کرده است که هدف آن پاسخگویی دولت در پی تحقیقات کمیسیون سلطنتی در مورد این حملات است.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر سابق، قول داده بود که تمام 44 توصیه‌ای را که توسط این تحقیق در دسامبر 2020 پیشنهاد شده بود، اجرا کند.

عبدالرزاق، رئیس فدراسیون گفت که امیدوار است، کریس هیپکینز، نخست‌وزیر و دولت به اجرای توصیه‌های تحقیق ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha