تدوین و به‌روزرسانی سند توسعه نهبندان در دولت سیزدهم
کد خبر: 4158260
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد:

تدوین و به‌روزرسانی سند توسعه نهبندان در دولت سیزدهم

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به تدوین و به‌روزرسانی سند توسعه نهبندان در دولت سیزدهم گفت: اهتمام مدیران برای رفع محرومیت از نهبندان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 78 است که طی این سال‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته؛ اما در دولت سیزدهم برای به‌روز‌رسانی و تدوین آن برنامه‌ریزی شده است.

دیدار استاندار خراسان‌جنوبی با رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، چهارم مردادماه در دیدار با حجت‌الاسلام تقدیری، رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی که در محل استانداری خراسان‌جنوبی انجام شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم از بدو استقرار، اقدامات ارزنده‌ای را در دستور کار خود قرار داده که لازم است به اطلاع مردم به‌ویژه جوانان برسد.

وی با ذکر این نکته که این اقدامات در هر استان بسته به شرایط و ویژگی‌های خاصی که دارند، متفاوت است، تصریح کرد: بسته به شرایط باید این اقدامات اولویت‌بندی شده و اطلاع‌رسانی شوند. از نقاط ضعف ما این است که نتوانسته‌ایم اقدامات را آن‌طور که باید به‌روز،  به‌موقع و هنرمندانه منعکس کنیم.

قناعت تصریح کرد: مدیران ما اگر یک صدم وقتی که برای انجام کارها و پیگیری امورات انجام می‌دهند را صرف اطلاع‌رسانی و مردم را از اقدامات خود مطلع می‌کردند، الان این شبهه‌ها و ابهامات از کم‌کاری‌های مدیران وجود نداشت.

وی به اقدامات دولت در استان اشاره کرد و گفت: این اقدامات به‌واسطه پیگیری‌های استان و در نتیجه همت و تلاش مدیران ما صورت گرفته است. پروژه‌هایی مثل راه‌آهن، انتقال آب، دوبانده‌سازی محورهای مواصلاتی از گام‌های بلند دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی است.

استاندار از راه‌آهن استان به‌عنوان یک ابرپروژه یاد کرد و ادامه داد: راه‌آهن یک پروژه فراملی است که با اتصال چابهار به سرخس، آورده‌های اقتصادی فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت. بخشی از این پروژه که بیش از هزار کیلومتر طول دارد از خراسان‌جنوبی می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین مطالبات اجتماعی استان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به دستور ویژه رهبر معظم انقلاب درخصوص تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل صندوق توسعه اظهار کرد: برای اجرای قطعات این پروژه در خراسان‌جنوبی 13 پیمانکار تعیین شده و کار در حال اجراست.

به گفته قناعت اهتمام دولت برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه استان که چندین سال است معطل مانده نیز به‌درستی منعکس نشده است.

استاندار خراسان‌جنوبی کمبود منابع آبی را از مسائل استان عنوان کرد و با تشریح اقدامات دولت در زمینه اجرای پروژه انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به شرق کشور گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد تا پایان سال 1403 تمام روستاهای استان آبرسانی می‌شود.

قناعت با اشاره به تدوین و به‌روزرسانی سند توسعه نهبندان در دولت سیزدهم یادآور شد: اهتمام مدیران برای رفع محرومیت از نهبندان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 78 است که طی این سال‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اما در دولت سیزدهم برای به‌روزرسانی و تدوین آن برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این ستاد پرداخت و با بیان اینکه مطالبه از دولت، مطالبه رهبر معظم انقلاب از ستاد روایت پیشرفت است، تصریح کرد: تولید محصولات فرهنگی و محتواهای مرتبط با پیشرفت‌های استان‌ها در زمینه‌های مختلف به‌طور ویژه در دستور کار ستاد قرار دارد.

انتهای پیام
captcha