عملیات ثبت درخواست گذرنامه زیارتی اربعین در خراسان‌جنوبی آغاز شد
کد خبر: 4158219
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
از ابتدای هفته جاری

عملیات ثبت درخواست گذرنامه زیارتی اربعین در خراسان‌جنوبی آغاز شد

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: عملیات ثبت درخواست گذرنامه زیارتی اربعین از ابتدای هفته جاری در مرکز استان آغاز شده است.

سرهنگ علی زنگویی، رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ علی زنگویی، رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی، امروز، چهارم مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای صدور گذرنامه یک قطعه عکس رنگی، برقی و تمام رخ نیاز بوده و از طرفی باید شناسنامه و کارت ملی متقاضی نیز ارائه شود.

وی با بیان اینکه افرادی که زیر ۵۰ سال سن دارند باید کارت پایان خدمت یا موافقت نظام وظیفه عمومی را ارائه دهند، افزود: عملیات ثبت درخواست گذرنامه زیارتی اربعین از ابتدای هفته جاری در مرکز استان آغاز شده است. برای بانوان متأهل رضایت همسر و افراد زیر ۱۸ سال رضایت ولی لازم است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هزینه صدور گذرنامه زیارتی ماه محرم و صفر ۵۰ هزار تومان است، تصریح کرد: هزینه گذرنامه عادی ۴۶۵ هزار تومان است و دانشجویان نیز باید موافقت نظام وظیفه عمومی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۵۰۰ درخواست صدور گذرنامه زیارتی ثبت شده است، بیان کرد: ۱۳ هزار و ۹۳۸ جلد گذرنامه از ابتدای امسال صادر و تحویل متقاضیان شده است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گذرنامه از زمان درخواست طی پنج روز کاری صادر می‌شود، لذا متقاضیان باید هرچه زودتر اقدام کرده و به روزهای پایانی موکول نکنند، یادآور شد: افرادی که درخواست گذرنامه زیارتی در ماه محرم و صفر را دارند از طریق سامانه پلیس من یا مراجعه حضوری به اداره مهاجرت و گذرنامه استان و شش شهرستان قاینات، فردوس، طبس، بشرویه، سربیشه و نهبندان اقدام کنند. برای سایر شهرستان‌ها نیز پیگیری‌ها در دست انجام است تا امکان صدور گذرنامه زیارتی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha