برگزاری مراسم گرامیداشت یاد امام حسین (ع) در نیوجرسی
کد خبر: 4156701
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

برگزاری مراسم گرامیداشت یاد امام حسین (ع) در نیوجرسی

جامعه شیعیان شهر «کارترت» واقع در ایالت «نیوجرسی»، آمریکا روز شنبه، 31 تیرماه سال جاری، مراسم راهپیمایی را برای گرامیداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از TA Pinto، در این مراسم که پیاده‌روی صلح نام دارد، مسلمانان شیعه از این شهر و سایر جوامع شیعه دیگر در ایالت حضور خواهند داشت.

راهپیمایی از ساعت 16 الی 20 روز شنبه، 22 جولای(31 تیرماه) برگزار می‌شود.

دانیل جی ریمان (Daniel J. Reiman) شهردار شهر کارترت با اشاره به اینکه راهپیمایی کارترت نمایش همبستگی، حقیقت و عدالت است، گفت: هر سال در دهم محرم ـ نخستین ماه تقویم اسلامی ـ مسلمانان شیعه در سراسر جهان روز شهادت امام حسین{ع} را گرامی می‌دارند.

ریمان گفت: امام حسین{ع} و حامیانش به جای تسلیم شدن در برابر ستم به نام مذهب، جان خود را فدا کردند.

شهردار گفت که مفتخر است که کارترت محل برگزاری این رویداد معنوی خواهد بود که برای بسیاری از مسلمانان شیعه در سراسر مرکز و شمال نیوجرسی مهم است.

سید زی بخاری، یکی از ساکنان محله، نیز در این باره گفت که راهپیمایی شنبه - از غرفه پارک کارترت در خیابان کارترت تا ساختمان شهرداری در خیابان کوک - بخشی از تلاش جامعه مسلمان شیعه - که با نام با عزت بایستید (Stand with Dignity) فعالیت دارند- برای افزایش آگاهی درباره امام حسین(ع) است.

قرار است هنگام ورود راهپیمایان به محل ساختمان شهرداری شهر کارترت، اعلامیه شهرداری بر روی پله‌های سالن خوانده شود.

شهر کارترت حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد. مسجد «الاسلام» در خیابان روزولت و مسجد «قبا» در خیابان اسکس دو مسجد این شهر هستند که هر دو متعلق به مسلمانان اهل‌سنت است.

انتهای پیام
captcha